Gnarkill Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 Tjenare, har just flyttat till lysekil är det någon här på forumet som vet om det finns nån salt butik här i närheten av lysekil Uddevalla trakten?håller på och söker efter ett nytt salt projekt :-)/ Tom Citera
DaTrucka Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 Göteborg är väl närmast.Strömstad, om den finns kvar vet jag inte. Citera
Gnarkill Postat 6 oktober 2014 Författare Postat 6 oktober 2014 Aaha okej, håller på och söker efter ett lämpligt akvarie med sump, skulle vara kul och sätta igång ett när man bor här nere nu då det är enklare än i Kiruna :-P Citera
Slanten Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 Havet är närmare än butiken Du får starta ett kallt akvarium. Citera
Gnarkill Postat 6 oktober 2014 Författare Postat 6 oktober 2014 Haha sant sant slanten, kanske tar å hoppar in i bilen nu och åker och tittar på någon djuraffär Citera
Gnarkill Postat 6 oktober 2014 Författare Postat 6 oktober 2014 Eftersom jag aldrig vart till Göteborg förut, är det någon som kan tipsa om några bra butiker som jag kan åka och kolla på? Är påväg dit nu :-) Citera
lottac Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 Herluleszoo på Hisingen är nog den enda som har öppet idag tyvärr.... Citera
DaTrucka Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 Som sagts så har du Herkules zoo på Herkulesgatan i götet.Sen finns Marinakvariet i Mölndal, Kråketorpsgatan.Ciklidhuset i Lerum, BråtanäsvägenBioTed i Kungsbacka, Korsgatan,Herkules är en vanlig zoo butik så dom håller öppet dagligen, dom andra är mer eller mindre renodlade saltbutiker. Citera
Mobster Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 Arken zoo i kungsbacka också, blandaffär, precis som ciklidhuset låter som har de förutom saltvatten även sötvatten Citera
Gnarkill Postat 6 oktober 2014 Författare Postat 6 oktober 2014 Happ då har man vart i GTB då haha inget öppet :-P Citera
DaTrucka Postat 6 oktober 2014 Postat 6 oktober 2014 Happ då har man vart i GTB då haha inget öppet :-PHerkules hade väl öppet? Dom ska ha öppet till 18. Citera
Gnarkill Postat 6 oktober 2014 Författare Postat 6 oktober 2014 Ja jo men innan jag hade hitta dit så var allt stängt :-P Citera
Gnarkill Postat 7 oktober 2014 Författare Postat 7 oktober 2014 Idag blir det en liten Road Tripp till kungsbacka, lerum och göteborg, kika på lite fisk mm och hoppas på att man hittar nått kar med sump Citera
jacs Postat 7 oktober 2014 Postat 7 oktober 2014 Strömstad har inget salt mera sedan något år tillbaka så närmsta för oss är Göteborg och Kungsbacka. Men stöd din lokala zoo affär då de handlar via imazo.se eller dogman.se och där kan du hitta det mesta förutom levande även om imazo har mycket levande när man är på plats hos dem. Citera
jacs Postat 7 oktober 2014 Postat 7 oktober 2014 Hornbach säljer Eheims MP kar om du behöver kar. Citera
Gnarkill Postat 7 oktober 2014 Författare Postat 7 oktober 2014 Kommer dra till Borås och hämta upp en kub idag:-) är påväg till Mölndal nu på marinakvariet å kika lite sen drar jag nog vidare till Kungsbacka och tittar innan jag åker till Borås Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.