Linnex Postat 13 oktober 2014 Postat 13 oktober 2014 Jag håller på att plocka fram alla grejor sedan jag la ner mitt kar för många år sedan. Bl.a gammal korallgrus och sten som garanterat är fosfatbomber. Här finns även gamla tester. Funderar framför allt då på fosfattestet. Är den fullständigt skräp när den är duktigt gammal eller kan man få uppfattning med testet när sand och sten börjar bli urlakad och vågar stoppa i det i karet och gå vidare. Citera
wrang Postat 14 oktober 2014 Postat 14 oktober 2014 Mina värden för ca, mg och KH var helt å skogen fel märkte jag då jag köpt nya för att testa /Christian Citera
Linnex Postat 14 oktober 2014 Författare Postat 14 oktober 2014 Ja att värdena är fel räknar jag med men jag är inte ute efter nivån för koraller utan när man vågar tända belysning efter urlakning. Citera
DaTrucka Postat 14 oktober 2014 Postat 14 oktober 2014 Jag hade köpt nytt, för att vara på den säkra sidan. //Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.