Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Det är endast 3 koraller som växer bra än så länge. Xenia, Euphyllia och Caulustrean som syns i bild. Vi får se om de andra tar sig bättre i det nya karet.

post-8396-14468934893675_thumb.jpg

post-8396-14468934893846_thumb.jpg

Postat

Lyste precis in i akvariet och ser då några "små djur" som simmar ovanför botten. Det måste vara yngel från Ocellarisparet de ser ut som små fiskar. Leken eller rommen såg jag aldrig men paret uppförde sig rätt ovanligt i helgen

Är det inte yngel vad kan det vara då? I morgon lär de vara uppätna.

Postat

Läste att kläckningstiden är 6-15 dygn alltså skedde inte leken i helgen. Återstår då att rommen (om det nu är yngel) måste ha följt med den levande stenen från det gamla karet, vem vet?

Postat

Bytte ca 9 liter vatten idag och gjorde flera tester för första gången.

Salinitet: 1,024

Nitrat: 2

pH: 8,2

Kh: 9,3

Mg: 1230

Ca: 430

Hyfsade värden. Ska höja saltvatten och halten av magnesium.

Skummaren skummar fint och tyst.

Postat
Hella, det blir nog snyggt.

elvir, jag tillsätter flytande magnesium numera.

Ja jag får se om dryga 3 veckor innan korallerna börjar släppas in, hur magnesium ser ut just då sen får jag fråga om råd :) Tack!

Postat

Har skaffat 2 nya Trochus och skummaren är verkligen toppen. Den är helt ljudlös och skummar bra. Tyvärr släpper den fortfarande ut lite microbubblor men min begränsade erfarenhet säger att detta kommer att upphöra om någon vecka. Den är betydligt bättre än min tidigare hydor nano slimskim.

Postat

Min gjorde så också när den var ny och även precis efter du rengjort den,men deto bör upphöra snart. Var med när du delar skummaren och rengör den inte jättesvårt men kolla hur det satt innan du tar bort allt och skrubbar det Med vänlig hälsning Ola;)

Postat

Är lite irriterad på att personalen på Triton inte har svarat på mina mejl då jag vill beställa koraller som inte finns på hemsidan. Får kanske ringa dem imorgon.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...