Postat 11 november 201410 år Nu vet jag inte vem det var men nån har sin mat automat i sumpen som matar ner i en tratt som går ner till insuget vid returpumpen som sen pumpar upp maten och blåser ut i karet. En snygg och smart lösning. Det ska finnas bild på det nån stans...
Postat 11 november 201410 år Författare Det var nog @Ormet - vet inte om han kör så längre, men han kan nog redogöra för hur det funkade i längden.
Postat 11 november 201410 år Jo det var jag. Det funkade inte så bra i längden, slangen geggade igen. Nu släpper jag bara pellets rakt ner i returfacket så skjuts de ut via returen iallafall. Det fungerar kanon.
Postat 11 november 201410 år Jo det var jag. Det funkade inte så bra i längden, slangen geggade igen. Nu släpper jag bara pellets rakt ner i returfacket så skjuts de ut via returen iallafall. Det fungerar kanon.Ja det var en bra lösning. Jag har funderat på den om jag väljer utfodra sps:erna nattetid och då fylla automaten med reef pearls.
Postat 11 november 201410 år Författare Såg att Eheim har en utfordringsstation som passar till den vanliga mataren. I princip en hylla att sälla den på och en variant av Ormets tratt som förhindrar att pellets eller flingor flyter iväg på ytan.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.