hansson_1985 Postat 11 november 2014 Dela Postat 11 november 2014 Nu vet jag inte vem det var men nån har sin mat automat i sumpen som matar ner i en tratt som går ner till insuget vid returpumpen som sen pumpar upp maten och blåser ut i karet. En snygg och smart lösning. Det ska finnas bild på det nån stans... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 11 november 2014 Författare Dela Postat 11 november 2014 Det var nog @Ormet - vet inte om han kör så längre, men han kan nog redogöra för hur det funkade i längden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 11 november 2014 Dela Postat 11 november 2014 Jo det var jag. Det funkade inte så bra i längden, slangen geggade igen. Nu släpper jag bara pellets rakt ner i returfacket så skjuts de ut via returen iallafall. Det fungerar kanon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bjomat Postat 11 november 2014 Dela Postat 11 november 2014 Jo det var jag. Det funkade inte så bra i längden, slangen geggade igen. Nu släpper jag bara pellets rakt ner i returfacket så skjuts de ut via returen iallafall. Det fungerar kanon.Ja det var en bra lösning. Jag har funderat på den om jag väljer utfodra sps:erna nattetid och då fylla automaten med reef pearls. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 11 november 2014 Författare Dela Postat 11 november 2014 Såg att Eheim har en utfordringsstation som passar till den vanliga mataren. I princip en hylla att sälla den på och en variant av Ormets tratt som förhindrar att pellets eller flingor flyter iväg på ytan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.