Gå till innehåll

Någon som har/haft Pseudocorynactis?


petrol

Rekommenderade inlägg

jag har haft såna där,dom har inga zooanxeller, tror jag och ska nog vara typ i mitten på karet ljusmässigt.

Dom behöver matas med typ phytoplankton och mindre mat-partiklar typ smulat torrfoder artemia osv med pipett ( mina fick samma som musslorna).

Tror dom nog blir max som en femkrona i storlek

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är nåt år sen jag hade den, men jag är ganska säker på att den var med hos mej i mer än ett år, om den var med i offren bland den stora sjö-äpplen massakern eller om den byttes/såldes kommer jag inte ihåg.

jag har för mej att min kanske var 5-6 cm i diam, att den satt i en strimma i moonligthens sken - utfälld på nätterna,tror faktiskt att den nöp nån enstaka mini goby.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...
jag har för mej att min kanske var 5-6 cm i diam, att den satt i en strimma i moonligthens sken - utfälld på nätterna,tror faktiskt att den nöp nån enstaka mini goby.
Om den kan ta småfisk behöver man väl inte pilla med artemia? Då kanske den tar gammarus eller annan frysmat som virvlar förbi?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...