Gå till innehåll

Agressiv zebrasoma flavescens


Tobbz

Rekommenderade inlägg

Börjar bli riktigt trött på dessa bråkstakar!

Det hela började med att jag hade 2 st zebrasoma flavescens och en vitbröstad.

Den vitbröstade dog och efter det så flyttade jag akvariet och fisken till en ny lägenhet.

Där började den ena kirurgen att jaga dom andra såpass att han hade dö på 8 fiskar innan jag förstod vad som var fel....

Jag fick tipset att köpa 2 likadana och släppte i samtidigt som jag satte upp en spegel på en kortsidan, so far so god.

En dag råkade den ena fastna med näbben i streamer, men återhämtade sig för att 2 dygn efter gå och dö.

3 st kvar varav den ena började igen att jaga dom resterande 2 och leva rövare, fick tag på fan och körde ner den i sumpen som sedan fick ett nytt hem.

Nu tog dessvärre den ena över kungarollen igen och jagar den sista kirurgen som knappt får i sig mat, så upp med spegeln igen och bråkstaken attackerar den gång på gång med världens ragg på ryggfenan.

Idag köpte jag en mångylta och några chromis virdis samt en palettkirurg, och tro fan att stolpskottet är på dom igen.

Så hur ska jag gå tillväga men denna marodör, är ju ett hvete att försöka fånga in en sådag :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror nog att du får försöka fånga bråkstaken för han kommer tyvärr förmodligen jaga ihjäl de andra också prova lägg den i sumpen om du har ngn ell låt ny fisk gå i sumpen ngr veckor så de vänjer sig vid ditt vatten också och släpp i de nya på natten,kanske du har för många kirurger i karet också hoppas det blir bra mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...