Nille83 Postat 24 november 2014 Dela Postat 24 november 2014 Börjar bli lite trött på att hela tiden behöva spanna vatten till karet. Någon som testat denna underbara grej? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nille83 Postat 24 november 2014 Författare Dela Postat 24 november 2014 Jag kom på en annan sak. Var ska man fästa den om man har ett RSM 250. I "sumpen" finns knappt något genomskinligt glas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Colan Postat 24 november 2014 Dela Postat 24 november 2014 Har precis installerat min, kan återkomma med mer info under veckan då jag hårdkörning den för att säkra att den håller vad den lovar. Första riktigt positiva saken jag märkte var den enorma lyfthöjden för den minimala pumpen. Jag har min osmosbehållare under sumpen och behöver lyfta en bit upp. Andra pumpar har klarat det men alltid legat lite på gränsen. Denna klarar 2m och är inte större än en sicce/tunze "mouse". Storleken på enheten är också extremt liten, tror du klarar dig med ca 2cm genomskinligt glas/akryl för att den ska funka. Istället för overflow sensor räknar den antalet påfyllningar innom en tidperiod, den lär sig också normalläge för just ditt system. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nille83 Postat 24 november 2014 Författare Dela Postat 24 november 2014 Tack!Men har du sett hur ett Red Sea kar ser ut? I sumpen är det bara genomskinligt glas vertikalt. Kanske 1 cm brett och 10 cm högt. Synd att man ska behöva spanna vatten bara för att Red sea inte tänkt på detta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 24 november 2014 Dela Postat 24 november 2014 Osmolatorn funkar kanon, har haft min i 3 veckor nu o den gör ett bra jobb!Köp en tunze är mitt råd!Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nille83 Postat 25 november 2014 Författare Dela Postat 25 november 2014 Typ denna? Räcker med upp till 200 liter för mig. Dunstar typ 3-4 liter om dagen. http://www.tritonakvarium.se/tunze-nano-osmolator-3152/3112-0Hur fäster man den? På insidan av glaset? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 25 november 2014 Dela Postat 25 november 2014 En magnet på insidan glaset och en på utsidan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.