Peckoltia Postat 7 december 2014 Postat 7 december 2014 (ändrat) Vad fattas denna Xenia varför ser den ut så här?, huvudena nickar och den hänger Ändrat 8 december 2014 av ormet Citera
denuo Postat 7 december 2014 Postat 7 december 2014 Det kanske kan vara slut på något näringsämne som xenia behöver? Jag hade gjort ett extra vattenbyte. Citera
Peckoltia Postat 7 december 2014 Författare Postat 7 december 2014 Ok, kan testa med det men då åker Kh ner och jag kan inte göra något åt det förens i morgon.... Citera
Andreas_Lindholm Postat 7 december 2014 Postat 7 december 2014 Hej! Hur länge har de sett ut sådär? Är det xenia du har? Hur ser det ut med övriga invånare? Mår de bra? Jag har xenia och mina säckar ihop ibland (samtliga kolonier). Mina kommer tillbaka efter några dagar och blir fina igen. Någon gång har de säckat ihop vid större vattenbyten a 30 - 40 liter i ett 120 liters akvarium. Misstänker där att xenian är känslig när vattenparametrara ändras snabbt. Andra tillfällen då de säckar ihop är när något stör dem, när jag fraggat andra koraller. Misstänker då nässelgifter. Sen har jag läst att kolonier av xenia plötsligt kraschar utan synbar anledning. Observera allt annat i akvariet innan du vidtar någon åtgärd.mvh ante Citera
Admiral Postat 7 december 2014 Postat 7 december 2014 kolla in Jod...alltså Iodine på engelskagoogla vet att när jag hade dom i mitt kar så blev dom "piggare" av jod men det var i mitt kar...... Citera
Peckoltia Postat 7 december 2014 Författare Postat 7 december 2014 De andra ser ut att må prima det är bara dessa som nickar, har dessa i mitt minsta kar med och där har en försvunnit totalt den blev bara mindre och mindre.I mitt 50L kar så mår den prima.Så här såg den ut från början innan den började bli så här knepig.Det är mycket mera macroalger i karet nu. Citera
stigigemla Postat 7 december 2014 Postat 7 december 2014 Jag skulle göra ett 50 % vattenbyte med det större karet. Blir det bättre kan du pröva att minska på macroalgerna. De brukar vara bra på att ta upp jod. Citera
Peckoltia Postat 7 december 2014 Författare Postat 7 december 2014 Ok, då ska jag göra så i morgon, macroalgerna trivs väldigt bra i de båda karen och i 50L karet har jag inte mycket till macroalger så kan ju vara det då Citera
Peckoltia Postat 11 december 2014 Författare Postat 11 december 2014 Gjorde vattenbyte i förrgår och rensade bort en massa macroalger men de där som ser ut som vindruvor fick vara kvar, nu ser det ut såhär har även bytt belysning:)Xenian ser ju lite piggare ut men skivorna gillade inte vatenbytet men de kommer nog de med:)Det enda jag har förutom de där som ser ut som vindruvor är chateo bör jag ta bort den med? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.