Gå till innehåll

Problem med Xenia.


Peckoltia

Rekommenderade inlägg

Hej! Hur länge har de sett ut sådär? Är det xenia du har? Hur ser det ut med övriga invånare? Mår de bra? Jag har xenia och mina säckar ihop ibland (samtliga kolonier). Mina kommer tillbaka efter några dagar och blir fina igen. Någon gång har de säckat ihop vid större vattenbyten a 30 - 40 liter i ett 120 liters akvarium. Misstänker där att xenian är känslig när vattenparametrara ändras snabbt. Andra tillfällen då de säckar ihop är när något stör dem, när jag fraggat andra koraller. Misstänker då nässelgifter. Sen har jag läst att kolonier av xenia plötsligt kraschar utan synbar anledning. Observera allt annat i akvariet innan du vidtar någon åtgärd.

mvh ante

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De andra ser ut att må prima det är bara dessa som nickar, har dessa i mitt minsta kar med och där har en försvunnit totalt den blev bara mindre och mindre.

I mitt 50L kar så mår den prima.

Så här såg den ut från början innan den började bli så här knepig.

post-8322-1446893496336_thumb.jpg

Det är mycket mera macroalger i karet nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde vattenbyte i förrgår och rensade bort en massa macroalger men de där som ser ut som vindruvor fick vara kvar, nu ser det ut såhär har även bytt belysning:)

Xenian ser ju lite piggare ut men skivorna gillade inte vatenbytet men de kommer nog de med:)

Det enda jag har förutom de där som ser ut som vindruvor är chateo bör jag ta bort den med?

post-8322-14468934993799_thumb.jpg

post-8322-14468934993556_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...