Bliaze Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 Igår skummade min skummare knappt något alls, men igår hälde jag i lite AquaSafe i akvariet och nu skummare den ca i dl per 2 minuter och detta är inget överdriv.Är det aqua safe som för att de skummar? på 20 minuter har jag sömt en hel liter...vattnet som den skummar är helt klart, inte gult eller brunt utan helt klart, ska jag sänka efekten lite eller är det bra att de skummar så mycket de behövs?Hjälp! Citera
Vitamin Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 Sänk effekten, jag kan inte tänka mig det beror på att du använt AquaSafe... Citera
Linnex Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 Vad har du för skummare? Jag får liknande effekt när luftinsuget sätter igen sig på min Top Fathom. Dock inte den mängden men kanske 1 liter dygn. Citera
petrol Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 Är det klart så är det inte proteiner i skummarkoppen utan vatten. Proteinerna är olivgrönt- brunt.Dubbelkolla skummaren om någon inställning är fel. Citera
Bliaze Postat 25 oktober 2005 Författare Postat 25 oktober 2005 jag har kollat allt och de enda som jag gjort sen igår är att hälla i aqua safe och matat fiskarna. Citera
Niclas Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 Hej, det är nog AquaSafen som ställer till det, jag upplevde samma sak när jag provade samma medel en gång. Skummaren får spel och det enda man kan göra är att låta bli att skumma under ett par dagar så att det lugnar ner sig. Mitt råd är att inte använda dessa vattentillsatser i saltkar med skummare. Citera
TedA Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 Jag fick samma problem när jag startade upp mitt akvarium. Eftersom jag saknade osmos filter vid det tillfället så använde jag AquaSafe och det skummade nått in i h*****e. Jag slängde allt som skummades ut och det lugnade sig på en dag.// Ted Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.