Gå till innehåll

Skummaren har fått fnatt? hjälp 1/2 dl per minut!


Bliaze

Rekommenderade inlägg

Igår skummade min skummare knappt något alls, men igår hälde jag i lite AquaSafe i akvariet och nu skummare den ca i dl per 2 minuter och detta är inget överdriv.

Är det aqua safe som för att de skummar? på 20 minuter har jag sömt en hel liter...

vattnet som den skummar är helt klart, inte gult eller brunt utan helt klart, ska jag sänka efekten lite eller är det bra att de skummar så mycket de behövs?

Hjälp!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, det är nog AquaSafen som ställer till det, jag upplevde samma sak när jag provade samma medel en gång. Skummaren får spel och det enda man kan göra är att låta bli att skumma under ett par dagar så att det lugnar ner sig. Mitt råd är att inte använda dessa vattentillsatser i saltkar med skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick samma problem när jag startade upp mitt akvarium. Eftersom jag saknade osmos filter vid det tillfället så använde jag AquaSafe och det skummade nått in i h*****e. Jag slängde allt som skummades ut och det lugnade sig på en dag.

// Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...