robert Postat 25 oktober 2005 Dela Postat 25 oktober 2005 vilka koraller kan man ha med den, och vilka kan man absolut inte ha!!Tacksam för svar!!Mvh Robert Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 25 oktober 2005 Dela Postat 25 oktober 2005 du kan ha alla koraller du har råd att förlora!tveksamt om det finns några säkra kort överhuvud taget, eftersom det också varierar från en individ till en annan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 25 oktober 2005 Dela Postat 25 oktober 2005 Det är som Greger skriver, lite småstruligt med Kejsare och koraller. Men om du ska satsa på nåt så är det nog småpolypiga stenisar typ Accroporor som gäller. Janne på forumet och även Pwin har mycket kejsare och det verkar fungera med dessa koraller i deras burkar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 25 oktober 2005 Dela Postat 25 oktober 2005 Ingen tracophyllia annars funkar det mesta min är snäll det är mina dvärgkejsare som är korallslickare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 25 oktober 2005 Dela Postat 25 oktober 2005 Min Imperator gillar att mumsa knappar (kolonianemoner), Lemnalia, Glasrosor och vissa Sinularia av någon anledning. Det enda sättet att få reda på vad som funkar är nog att köpa och testa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 26 oktober 2005 Dela Postat 26 oktober 2005 du kan ha alla koraller du har råd att förlora!Den var bra!!Min (saliga) Imperator rörde absolut ingenting inkl svamp!(?)Det är väldigt individuellt, vissa rensar karet över en natt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 26 oktober 2005 Dela Postat 26 oktober 2005 De funkar utmärkt med sps'er men kolonianemoner (ingen förlust) och en del lps'er ryker och inget akvarium under 700L enligt mig för de behöver utrymme Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 26 oktober 2005 Dela Postat 26 oktober 2005 Som en del sagt tidigare så går det att ha kejsare ihop med SPS. Men det medför andra problem, Kejsare blir stora och de måste ha mat som sen kommer att lasta akvariet hårt. Jag har under ett år tampats med lite för mycket nitrat, men har nu äntligen fått bukt på det och är nere i cirka 5 mg/l. Lösningen i mitt fall är en kraftig skummare och ZeoVit metoden./Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
robert Postat 26 oktober 2005 Författare Dela Postat 26 oktober 2005 De funkar utmärkt med sps'er men kolonianemoner (ingen förlust) och en del lps'er ryker och inget akvarium under 700L enligt mig för de behöver utrymmestorleken på karet är ca 1200l så det ska väl räcka! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
robert Postat 26 oktober 2005 Författare Dela Postat 26 oktober 2005 Tack För Alla Svar !!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 26 oktober 2005 Dela Postat 26 oktober 2005 Kan du inte lägga in storleken på ditt kar i din profil och jag uppmanar alla som inte har gjort det att gör detta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.