Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Har försökt behandla med sprita osv på dessa men utan resultat.

Är dessa super rosor. ???

De vackra synd att de e "ohyra".

Vad heter den fisk som e mest effektiv på att rensa

upp rosor?

post-8537-14468934996198_thumb.jpg

Postat

Behandla med sprita? Alkohol? Tveksamt till om det hjälper. Kalciumhydroxid och vatten eller kokande vatten är annars bra metoder att få bort glasrosor på.

Alternativt kan du ta en klump med epoxilim för akvariebruk och kleta ovanpå hålet där rosen kommer upp.

Postat

Att använda spruta är svårt har jag märkt..det gäller att överraska den innan den hinner försvinna ner i stenen..här är en metod med kokhett vatten o slang..men även där gäller det att vara snabb i vändningarna

Postat

Du skriver inte vilket medel du använder men det enda medel jag tycker fungerar riktigt bra är Aiptasia -x. När det gäller fisk så brukar filfiskar göra bra jobb med att äta dem, men tyvärr noppar de även på koraller (typ trachyphyllia)

Postat

Jag har en rackare som jag gett upp(provat de mesta, då jag har tillgång till kanyler har jag tom lyckats ta en lång kanyl och böjt till den för att kunna komma åt den även när den drar ihop sig)Men de andra har jag fått bort med pepparmintsräkor, men denna som dessutom är gigantisk ger de sig inte på. Men det konstiga med den är att till skillnad från de andra glasrosorna verkar den inte knoppa av sig(Inga pepparmintsräkor i karet längre då de går i en balja för att få bort glasrorosna från nya stenen innan det nya karet kommer)

Så nu har jag helt enkelt accepterat den, den stör inget och är inte heller anskrämlig att titta på

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...