jflod Postat 13 december 2014 Postat 13 december 2014 Min diadema ska flyttas till annat kar. Hur gör man det lättast.Lite svår att få tag på. Citera
harrgustav98 Postat 13 december 2014 Postat 13 december 2014 Lättast är väl o ta hela stenen ellernta den när den är ute och vandrar på natten! Och försöka o skrapa loss den med någonting som inte är för vasst! Citera
Lasse Postat 14 december 2014 Postat 14 december 2014 Diadema brukar vara lättast att få tag på eftersom de brukar röra sig väldigt fritt och släpper lätt om man petar på dem. Du bör nog inte ta i den med en bar hand utan i så fall använd handskar. Jag brukar peta på dem med håven och sedan använda den när de "springer" ivägMVH Lasse Citera
jflod Postat 14 december 2014 Författare Postat 14 december 2014 Ja den rör sig en del så det är nog inte svårt att hitta ett bra läge. Ska se om jag kan hitta den stora håven. Citera
jflod Postat 15 december 2014 Författare Postat 15 december 2014 Nu är den flyttad. Håv och 0.5m pincett att pilla loss den med gick galant. Citera
hansson_1985 Postat 15 december 2014 Postat 15 december 2014 Jag kör med en stor 80cm grip. Lyfter den i en tagg och lägger i en bunke som är under vattnet. Dom kan få problem om dom hamnar över ytan har jag hört. Det kan hända att dom blir lite lätt friserade men inget som dom verkar ta skada av. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.