Gå till innehåll

Kan man ha 2st salarias fasciatus


Jonna

Rekommenderade inlägg

Jag brukar bara ha en Salarias i varje akvarium på grund av aggressiviteten.

Atrosalarias fuscus verkar vara lite mindre aggressiv så kanske den kan gå.

Ctenochaetus kirurger brukar vara våldsamt aggressiva mot Salarias så det är också en dålig kombination.

Svaret blir alltså: Det går bra att ha flera Salarias men inte i samma akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Jonna,

Jag vet inte om de går att ha flera för att de skulle bråka eller inte, de får andra på forumet svara på.

Dock vet jag att man brukar säga att de betar av algerna så snabbt i ett akvarium, så att det blir brist på föda för dem om det är fler som äter samma alger.

Joo, jag har hört det. Men den jag har nu är tvärtom... Den betar nästan aldrig alger, men glufsar i sig nästan all mat från de andra fiskarna. så jag måste sprida ut maten när jag matar för att de andra ska få något.

Så jag tänkte det kunde vara trevligt att ha en som äter alger också...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar bara ha en Salarias i varje akvarium på grund av aggressiviteten.

Atrosalarias fuscus verkar vara lite mindre aggressiv så kanske den kan gå.

Ctenochaetus kirurger brukar vara våldsamt aggressiva mot Salarias så det är också en dålig kombination.

Svaret blir alltså: Det går bra att ha flera Salarias men inte i samma akvarium.

Okej tack. Jag har blivit väldigt förtjust i just denna fisken. Men jag vill inte riskera att få bråk i mitt kar. Så det får räcka med den jag har

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min gula kirurg och salarisen var bästa kompisar i flera år, men när jag skaffade fler kirurger så svalnade kärleken lite....

Min Leucosteron tål inte Salarisen och jagar den gärna, men då blir den gula arg och återställer ordningen.

Fantastiskt vilka personligheter fiskar kan ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...