LasseH Postat 27 oktober 2005 Postat 27 oktober 2005 Är det någon som vet varför blåsalger uppstår och hur får man bort dom Citera
greger Postat 27 oktober 2005 Postat 27 oktober 2005 dom brukar gå att pilla loss med en mjukt rullande rörelse utan att dom går sönder! Citera
Ingvar Hellmalm Postat 28 oktober 2005 Postat 28 oktober 2005 Dessa är en pest! men om du sticker hål på dom så äter i varjfall mina kirurger dom med förtjusning: Citera
Clownen Postat 31 oktober 2005 Postat 31 oktober 2005 Dessa är en pest! men om du sticker hål på dom så äter i varjfall mina kirurger dom med förtjusning:Ingvar, du har inte märkt en ökning när du sticker hål på dem? Många hävdar att de då sprider sig. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 31 oktober 2005 Postat 31 oktober 2005 Nej det har jag inte! Jag var tidigare mkt försiktig och pillade bort dom hela, men en del satt på helt omöjliga ställen. Sedan jag började odla colerpa i sumpen (med omvänd belysning) och stack hål på dom så har de försvunnit men varför vet jag inte till100% Citera
Dykaren Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 Det är bara precis i slutet av livscykeln som de kan föröka sig när bubblan spricker. Har man då UV så dödar UV't de allra flesta frisvävande algcellerna.Lo Vulpinus brukar vara duktiga på att rensa Valonia. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.