Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Har idag varit och hämtat ett gäng Cassiopea maneter från Sjöfartsmuseet, Göteborg:) så får väl starta en liten tråd om detta projekt. Tanken är att ha dom i ett nano med skiljeväg från övriga invånare men ändå behålla en del av vattencirkulationen för den måste vara låg;)

dsc-1628.JPG

Postat
:) Har gjort ett 80% vattenbyte idag i dricksglaset och dom verkar må bra:) Imorgon ska jag fixa en plexiskiva på jobbet så jag kan skärma av mitt nano. Än så länge lever dom bara på ljuset men har köpt baby artemia som dom ska få snart så blir det förhoppningsvis fart på tillväxten;);)
Postat

Fixat med cirkulationen idag så nu har maneterna fått komma ut i akvariet, lite av ett expriment, undrade just hur räkorna skulle reagera men dom låter dom vara;) maneterna ligger mest still på botten men tar en lätt simtur ibland i den svaga cirkulationen:):)

dsc-1682.JPG

Postat
Spännande, ska bli kul och se hur det utvecklar sig.

Boman

Ja vi får hoppas att det funkar, är som sagt ny på maneter själv men dom är coola som fan:) dom verkar ha en strategi mot vattenströmmen för dom klibbar fast sig vid en sten eller korall så dom inte far runt;);)

• 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...