Fluval_Robban Postat 20 december 2014 Postat 20 december 2014 Har idag varit och hämtat ett gäng Cassiopea maneter från Sjöfartsmuseet, Göteborg:) så får väl starta en liten tråd om detta projekt. Tanken är att ha dom i ett nano med skiljeväg från övriga invånare men ändå behålla en del av vattencirkulationen för den måste vara låg;) Citera
Alexraptor Postat 20 december 2014 Postat 20 december 2014 Oj vad spännande. Har ibland funderat på maneter själv. Citera
Fluval_Robban Postat 21 december 2014 Författare Postat 21 december 2014 Har gjort ett 80% vattenbyte idag i dricksglaset och dom verkar må bra:) Imorgon ska jag fixa en plexiskiva på jobbet så jag kan skärma av mitt nano. Än så länge lever dom bara på ljuset men har köpt baby artemia som dom ska få snart så blir det förhoppningsvis fart på tillväxten;) Citera
Fluval_Robban Postat 21 december 2014 Författare Postat 21 december 2014 Fixat med cirkulationen idag så nu har maneterna fått komma ut i akvariet, lite av ett expriment, undrade just hur räkorna skulle reagera men dom låter dom vara;) maneterna ligger mest still på botten men tar en lätt simtur ibland i den svaga cirkulationen:) Citera
boman Postat 22 december 2014 Postat 22 december 2014 Spännande, ska bli kul och se hur det utvecklar sig.Boman Citera
Tomtom Postat 22 december 2014 Postat 22 december 2014 Verkligen en rolig idé. Hoppas det går bra :-)Tommy Citera
Fluval_Robban Postat 22 december 2014 Författare Postat 22 december 2014 Spännande, ska bli kul och se hur det utvecklar sig.BomanJa vi får hoppas att det funkar, är som sagt ny på maneter själv men dom är coola som fan:) dom verkar ha en strategi mot vattenströmmen för dom klibbar fast sig vid en sten eller korall så dom inte far runt;) Citera
Fluval_Robban Postat 23 december 2014 Författare Postat 23 december 2014 Idag var en av dom ute och simmade:) Växt har dom gjort med ca 8mm i diameter nu;) Citera
Pasaputte Postat 2 januari 2015 Postat 2 januari 2015 Coolt och se detta , Sent from my iPad using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.