Gå till innehåll

Konsten att motivera start av salt kar


arazar

Rekommenderade inlägg

morsning

Jag har just köpt ett hus med drömläge att starta ett salt kar på runt 600l-1200l

Vardagsrummet kommer att gränsa till tvättstugan, vilket blir ett underbart läge att bygga in karet i väggen.

Tvättstugan är dessutom enorm (runt 10m2) så det finns gott om plats att fylla rummet med allt möjligt!

Nu vädjar jag om er hjälp, det går ju inte att missa ett sånt här drömläge:smiley17:

Vi kommer att behöva renovera endel, vilket gör att min sambo tycker att vi ska vänta med detta projekt...till nästa år.

Ni förstår säkert vilken panik jag kännde!

Nu behöver jag er hjälp!

Hjälp mig med era bästa argument/tips/tricks till att få min underbara sambo att förstå att detta projekt måste prioriteras!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är ju så mycket enklare och framför allt så mycket billigare att installera karet nu, i samband med renoveringen -tänk på allt slabb och stök och rördragningar och eldragningar och.......... som det blir om man gör detta efter renoveringen.tänk hur mycket jobb och tid man spar bara där

Sen kan man ju passa på att köra den fula och bruna och alg-iga inkörningsprocessen bakom plast och målarpapp-så det är färdigt och vackert samtidigt som inflyttningsfesten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan hålla med om detta det är inte lätt. Har väll pratat med min sambo om kommande hus köp att då skall det vara ett eget rum eller karet infällt i väggen. Jag säger hela tiden att får hon det hon vill ha så får jag mitt kommer då nästan bara ja ja vi får se hur det blir med detta, men ändå så vill hon även ha ett kar infällt i väggen, men det slutar nästan alltid att kan du ej ha det du har tills vi är klar med allt annat som är viktigare.

Visst har hon rätt med detta så renovera klart huset men planera vart karet skall stå innan så är det bara att såga upp väggen å stoppa in karet då allt annat är klart ;)

El och rördragningar kan man göra klart innan

Att renovera ett hus å sköta ett saltvattenskar har sina nackdelar allt behöver skötsel och pillande.

Så mitt tipps kanske ej är så kul att höra men bygg klart huset på 1år å sedan starta upp ditt drömakvarium

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Föreslå att du i fortsättningen sköter all klädtvättning för hushållet. (Förutsätter att du är väl insatt i hur man gör, så du inte förstör sambons kläder.) Förutom mutan som detta innebär slipper sambon även irriteras på eventuellt stök i tvättstugan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...