Tobbz Postat 10 januari 2015 Postat 10 januari 2015 Har köpt en DC12000 som sköter biopelletsfiltret och även returen till akvariet, sen kan jag även koppla på uvc och lite sådant.Men jag upplever att den surrar riktigt högt, kör den på halvfart endast och tycker den låter massor, den sitter kopplad på de stumma rören med silikonslang och står inte emot något i sumpen.Det är fasen så frugan klagar, hur låter era ? Citera
bjomat Postat 10 januari 2015 Postat 10 januari 2015 Min lät rätt mycket tills jag plockade isär den och monterade ihop den igen Citera
Tobbz Postat 10 januari 2015 Författare Postat 10 januari 2015 Ok, kanske dags för ett ättika bad ? Citera
alivedreamer Postat 10 januari 2015 Postat 10 januari 2015 Min är rätt ny men låter lite om jag drar på. Dock inte tänkt på det då den går på steg 1 el 2 just nu. Citera
Mr_Ewing Postat 11 januari 2015 Postat 11 januari 2015 Jag har två och tycker att båda är ruskigt tysta.Kolla impellern så det inte är nåt gjutskägg eller liknande på den. Citera
Järv Postat 11 januari 2015 Postat 11 januari 2015 min är rätt tyst men kunde vara tystare. jag kör min nästan på max kanske borde plocka isär den jag med men har aldrigt upplevt att den låter "massor" Citera
Tobbz Postat 11 januari 2015 Författare Postat 11 januari 2015 Nu plockade jag isär den och körde ett ättiksbad, lite tystare vart den, dock så impellerplattan väldigt konstig ut, såg nästa ut som massa små repor som kanske har orsakats av mindre stenbitar som sugits in ?Men det kanske inte påverkar funktionen sådär jättemycket ? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.