bigm82 Postat 10 januari 2015 Postat 10 januari 2015 vad skulle ni rekommendera för sätt att utrota denna sten med knappar?? alltså den ska ut ur karet men vill inte att ngn i huset riskerar att sätta livet till för jag vet att de är giftiga om de behandlas på fel sätt. Eller är det ngn som är villig att ta över en sten med bruna giftiga kanppar?😞 Citera
Vidofner Postat 11 januari 2015 Postat 11 januari 2015 Sån liten sten hade jag bara slängt och ersatt. Men vill du verkligen behålla den så lägg den i ett bad med klorin tills de dör och låt den sen ligga i osmosvatten i omgångar tills klorinet är borta. Hört att folk gjort så med framgång. Du kan ju också lägga ut den i snön ett tag så dör de ju. Tänk på att de flesta som blir förgiftade blir det när de ska ta bort knappar. Jag hade som sagt ersatt stenen eller låtit den varaEdit: är trött och ser nu att du faktiskt skrev att du skulle ta ur den. Ha på dig handskar och lyft ur den bara. Du behöver oroa dig att de kommer ovanför ytan ett tag. Jag och polare flyttade hans kar för ett tag sen och hans knappar var ovanför ytan i flera timmar och vi mår fint 😊 Citera
bigm82 Postat 11 januari 2015 Författare Postat 11 januari 2015 Jo men när jag lyft ur den då är det bara slänga den i soptunnan i en fryspåse eller vad? Citera
Vidofner Postat 11 januari 2015 Postat 11 januari 2015 Ja lägg den i en påse och lägg den i sopkärlet utomhus. Skulle inte ha den inomhus. Ligger den bland andra sopor så kanske de mosas och då har jag hört att giftet kan bli luftburet men ta mig inte på orden på det Citera
hagbard Postat 11 januari 2015 Postat 11 januari 2015 Jag tog upp min ej önskvärda sten med knappar under ytan i en plastbunke...vågade inte lufta den i rummet Citera
bigm82 Postat 11 januari 2015 Författare Postat 11 januari 2015 Nu så är den ute i soptunnan lyfte ur den med handskar o la den i dubbla fryspåsar ordentligt ihopknuten i soptunnan. Tänkte att den är lika med frysen eftersom det är minusgrader ute☺ Tack för snabba råd och tips 👍 Citera
Manks Postat 11 januari 2015 Postat 11 januari 2015 varför försökte du inte sälja dem/ge dem till någon som vill ha knappar? (eller det kanske du redan försökt med) Citera
bigm82 Postat 12 januari 2015 Författare Postat 12 januari 2015 Jag gav det ett halvhjärtat försök för ett par månader sen med de i närheten men lyckades inte, hade säkert kunnat ansträngt mig lite mer. Lite synd så här i efterhand kanske att bara slänga bort saker. Men men.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.