Mattias Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Börjar bli ett problem. NÄgon sade att det kan bero pÄ vattnet, dÄ undrar jag vilken vattenparameter det Àr som fÄr dem att vÀxa ?Eller Àr det bara mekaniska ÄtgÀrder som gÀller ? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
JonasW Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 NÀring i vattnet fÄr dom att vÀxa som de flesta algerna. NÀr jag tillsatte nitrat för korallernas skull sÄ sÄg jag Àven att kulalgerna drog ivÀg i tillvÀxt.... Citera
Mattias Postat 28 januari 2015 Författare Postat 28 januari 2015 Min skummare har skummat dÄligt ett tag, kan detta vara ett resultat av det tro ?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freguz Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 De Àr en pest tyvÀrr, svÄra att svÀlta ut, om det ens gÄr.Mithrax krabba ska tydligen vara bra pÄ att Àta dessa. Kombinerat med fysisk bortplockning och skrubbning av sten. Citera
Andreas_Lindholm Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Hej! Jag hade denna algen och tyckte den var fin tills den blev en plÄga. Algerna förstörde nÄgra av svamparna sÄ dÄ surnade jag till och bearbetade dem mekaniskt. Var pÄvÀg att köpa en mitrax krabba som komplement men lyckades rensa bort mycket av algerna. Hos mig Àr nu tillvÀxten lÄngsam och begrÀnsad till en liten sten just nu. Jag kör ett blandrev och har annars enbart kalkalger.mvh ante Citera
fraggen Postat 30 januari 2015 Postat 30 januari 2015 Samma hÀr. jag hade lite tillvÀxta av dessa men den avtog och nu för de en tynande tillvaro. Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.