Mattias Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Börjar bli ett problem. Någon sade att det kan bero på vattnet, då undrar jag vilken vattenparameter det är som får dem att växa ?Eller är det bara mekaniska åtgärder som gäller ? Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
JonasW Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Näring i vattnet får dom att växa som de flesta algerna. När jag tillsatte nitrat för korallernas skull så såg jag även att kulalgerna drog iväg i tillväxt.... Citera
Mattias Postat 28 januari 2015 Författare Postat 28 januari 2015 Min skummare har skummat dåligt ett tag, kan detta vara ett resultat av det tro ?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freguz Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 De är en pest tyvärr, svåra att svälta ut, om det ens går.Mithrax krabba ska tydligen vara bra på att äta dessa. Kombinerat med fysisk bortplockning och skrubbning av sten. Citera
Andreas_Lindholm Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Hej! Jag hade denna algen och tyckte den var fin tills den blev en plåga. Algerna förstörde några av svamparna så då surnade jag till och bearbetade dem mekaniskt. Var påväg att köpa en mitrax krabba som komplement men lyckades rensa bort mycket av algerna. Hos mig är nu tillväxten långsam och begränsad till en liten sten just nu. Jag kör ett blandrev och har annars enbart kalkalger.mvh ante Citera
fraggen Postat 30 januari 2015 Postat 30 januari 2015 Samma här. jag hade lite tillväxta av dessa men den avtog och nu för de en tynande tillvaro. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.