alexochingencarina Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Stämmer det att blandaren kan paja om man kopplar på osmosen där? Citera
krille 55 Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Har hört det också men jag har kört så i två år o det har gått bra hittills Citera
alivedreamer Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 Blandaren är inte alltid 100% tät eller trycksäker från ventilen ut till kranens öppning och packningarna utanför ventilen är inte avsedda för att stå under tryck. Min blandare läcker numera, men förmodligen är det bara att byta packning. Har en FM Mattson engreppsblandare. Jag körde nog några år utan problem, men det beror ju på hur mycket vatten kan gör och vilket tryck man har på vattnet. Citera
alexochingencarina Postat 28 januari 2015 Författare Postat 28 januari 2015 Blandaren är inte alltid 100% tät eller trycksäker från ventilen ut till kranens öppning och packningarna utanför ventilen är inte avsedda för att stå under tryck. Min blandare läcker numera, men förmodligen är det bara att byta packning. Har en FM Mattson engreppsblandare. Jag körde nog några år utan problem, men det beror ju på hur mycket vatten kan gör och vilket tryck man har på vattnet.Okej, ser på min blandare att den nästan håller på att explodera när jag drar på kranen. Känns ju lite sådär. Men det låter ju ganska logiskt=) Citera
Lasse Postat 28 januari 2015 Postat 28 januari 2015 (ändrat) Vet inte om de går sönder men vad jag vet är att oftast läcker backventilerna (om det finns några) och då brukar det betyda att kallvatten trycks in i husets varmvattenssystem och övriga hyresgäster blir lite förgrymmade när deras varmvatten ettdera inte är varmt eller varierar mycket. Brukar efterföljas av en ilsken fastighetstekniker som letar syndare.Fenomenet brukar också vara vanligt i fastigheter med restaurang - då är det duschen i grovdisken som är boven - det kanske du känner igen MVH Lasse Ändrat 28 januari 2015 av Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.