Gå till innehåll

Någon som testat Easy-life


Rekommenderade inlägg

När man kollar referenserna finns inget namn och ingen adress.

Det är klart bättre än vitlök,hjälper mot bakterieangrepp på ungfödare rensar vattnet från alla gifter en anemon kan ge från sig. Dessutom vänjer Tropheus in sig snabbare i karen och ungarna växer fortare.

Jag är övertygad om att ifalll man tar det själv får man tvillingar varje vecka! Och jag ju ändå en karl!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte nog med det Stig, den tar bort kemikalier, tungmetaller, klor, ammoniuim.

Bättre koralltillväxt och korallfärg. Neutraliserar skadliga bakterier och så vidare.

Riktig dunderhoning verkar det som. Hur kan det finnas problem när det finns sådana här mirakelkurer?

Jag tror jag tar en slurk själv.

Nej nu ska jag vara seriös. Skippa alla medel som utger sig för att vara lite väl bra.

Löst mehr als 30 Wirkungen in Süss- und Meewasser aus:

Hervorragende und stabile Wasserqualität, sehr klares Wasser, kräftige Färbung der Fische, beschleunigt das Einfahren von Aquarien, starke Anti-Stresswirkung.

Entfernt Chemikalien, Medizinrückstände, Schwermetalle, Chlor, Ammonium und viele andere Schadstoffe.

Jungfische wachsen schneller, Pflanzenwuchs wird gefördert, besserer Korallenwuchs und optimierte Korallenfärbung, die Zucht wird erleichtert, schädliche Bakterien werden neutralisiert und hilft bei bakteriellen Infektionen, rasche Wundheilung.

Super Zusatz beim (Langstrecken-) Transport und Quarantäne.

EASY-LIFE ist 100%-ig natürlich und sicher ohne Chemie und unbeschränkt haltbar.

500 ml EASY-LIFE reichen für ca. 1500 Liter Wasser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte att era svar är seriösa men det finns så många mirakelkurer som är bluff och detta kan säkert vara så med men innan man dömer ut något så bör man ha lite kött på benen innan man uttalar sig. Jag tycker du ska testa och bilda dig en egen uppfattning och redovisa dina resultat här. Michael Mrutzek som äger denna site och är en välrenomerad saltvattensakvarist som är upphovsman till Algen-ex som många antagligen är skeptiska mot också men fungerar. Testa att skicka ett mail till han och fråga lite om produkten och fråga han om han har testat det själv han vill väl sälja det är klart men skicka lite frågor i alla fall. Jag har lärt mig att vill man veta någonting så får man prova själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart har du rätt i sak, Svärd - men här liksom i bantar-branschen där det finns ett behov(och ett mått av desperation), dyker det upp produkter med mer eller mindre orimliga påståenden som svar på folks böner.

Jag har själv spenderat många sköna tusenlappar på "homeaopat" produkter av, ibland kända märken som visat sig fullständigt verkningslösa.

Så i en värld av bantarpiller,antirynkkrämer,tillsatser för bensin med motorrenoverande egenskaper och allehanda TVshopåhopp - förlåt oss skeptiker!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tittat litet till och faktiskt hittat ett par saltvattensakvarister som verkligen testat det under sitt eget namn. Det verkar som att det fäller ut ämnen i sanden under någon timme efter att man satt till det.

De har testat vid nystart av akvarier med gott resultat. Även vid transport skulle det vara av fördel.

Men när någon refererar till akvariehandlare, akvariegrossist och odlare utan att nämna namn så luktar det bedrägeri lång väg, åtminstone för mig.

Men om preparatet fäller ut tungmetaller med mera så fäller det ju också ut spårämnena. Skall inte det inverka på akvariet?

Om tungmetaller ligger utfällda i sanden vad hindrar att de går i lösning igen t.ex genom bakterier i sanden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu mer TV-shop känsla, inga specifika utfästelser och luddigt formulerat verkningsområde.

Vem har delat ut den prestigefyllda utmärkelsen?

den lokala zoo handlaren- låter som ett företag i alla fall,

Inga kemikalier,inga bakterier 100% naturligt... vad är det då, flytande aktivt kol???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Examples of Easy-Life ffm activities in freshwater and marine systems : improves and stabilizes the water quality, accelerates the maturing of tanks, removes chemicals, medicine residue, chlorine, heavy metals, ammonium and many other contaminants, improves plant growth, young fry grow better, promotes coral growth, algae removal and prevention, destresses fish and lower animals, neutralizes harmful bacteria, promotes breeding and much more. "

Låter som bullshit. Helt ärligt. Varför slängde de inte till med att det botar AIDS och återupplivar döda också?

Ursäkta att jag är kritisk, men sådana där mirakelmediciner är i nittionio fall av 100 färgat och smaksatt vatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr finns det många som utnyttjar att det finns ett behov. Tyska preparat i denna schanger är jag extra skepptisk imot. I Tyskland får allt säljas utan bevis!

Preparat med bevisad verkan mot sjukdomar måste idag registeras hos läkemedelsvärket (ny lag). Av de tusentals som finns har endast 3 st hittills godkänts!!!!!!!! Ginsen, hypericum och vitlök. Jag har tidigare skrivit om detta läs trådarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...