Gå till innehåll

Koraller tappar färg


koki

Rekommenderade inlägg

Hej

frågan är jag kör som tillsatser KH - mg - ca + all in one men mina koraller ändrade färg till brun bta hade rosa botten nu är det helt brun men växer bra

alla mår bra äter bra och växer vad behöver jag tillsätta mer

har 2 st t5 ( blå och vit) kör 8 timmar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad anser du vara hög fosfat? Stressa inte för mycket om det nu är hög fosfat som är problemet. Fosfat dödar inte koraller men om du håller på stressa för att ändra värdena så kan du istället råka döda dem.

Ta reda på anledninen till den höga fosfaten och åtgärda den.

Några anledningar kan vara dålig sten som läcker fosfat, något dött djur som ligger och ruttnar, dålig skumning eller att du helt enkelt matar för mycket.

Använder du någon fosfatremover? Jag kör 150g av fauna marins långtidsverkande järnremover till mitt 400 liters kar som jag byter varje månad.

Finns snabbverkande flytande remover men det bör helst inte användas då det är svårt att få ut ur karet helt så det kan ligga kvar efteråt. Vet faktiskt inte vad som är dåligt med det men jag har hört att det inte är något man bör använda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har varit gamla karet nu har jag en move 160+40 akvastabil

igår har jag rensat sumpen och bytte alla filter material post-7098-14468935723523_thumb.jpganemonen igår efter rensning

och idag kommer jag göra 20 L vatten byte

hoppas anemonens färg kommer tillbaka ny håller jag tummarna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...