odel68 Postat 4 april 2015 Postat 4 april 2015 Har problem med min doserpump denna gång har jag inte kladdat med ngt,temperatur fladdrar i displayen håller inte namnet på vätskorna tappar connection ofta.Klockan går fel ofta ens att jag ställer in det i programmet går det att installera om hela programmet själv ell man måste skicka iväg pumpen.Tips ell hjälp mottages tacksamt..Pffffftttt Pffffftttt mvh Ola. Citera
Mr_Ewing Postat 4 april 2015 Postat 4 april 2015 Har du kollat så att du numrerat och namngett pumpen ordentligt? Citera
odel68 Postat 4 april 2015 Författare Postat 4 april 2015 Har tryckt in det manuellt också valt rätt pump osv även valt på liquid stats tror jag det står på fliken du sätter bocken i piper i bland när jag väljer namnet på ballingen fattar inte detta helt störigt Tack så länge ska sova nu så jag kan ta itu med den jä..a pumpen imorgon mvh Ola. . Citera
odel68 Postat 5 april 2015 Författare Postat 5 april 2015 Nu fick jag en förklaring till mitt Ca och Kh inte stiger trots ökad dos trodde på rejäl tillväxt men nä en av de 2 kanalerna gav 3.0 istället för 30.0 a 4 ggr om dygnet den andra 4.75 istället för 47.5 per dos mycket skumt har kalibrerat pumpen nu också sänkt balling dosen höjt värden manuellt displayen fladdrar ännu och klockan saktar sig rejält fortfarande men viktigare med doseringen just nu to be continued mvh Ola. . Citera
Reuben Postat 5 april 2015 Postat 5 april 2015 Man får ju med 2 olika typer av silkontuber, en med stort hål, en med litet.Det skulle kunna vara detta som strulade till det om du hade fel på. Citera
odel68 Postat 5 april 2015 Författare Postat 5 april 2015 Jo det stämmer Reuben men har haft samma tuber hela tiden och kalibrerat med de, har de med stort hål i,verkar som programmet ändrat sig av ngn anledning flyttat , tecknet ett steg så som Yodel skrev vid ngn firmware uppdatering.Pumpen har doserat ok tills för ngr dagar sedan hmmm detta krya på dig nu Reuben ska iväg på middag nu mvh Ola. . Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.