Gå till innehåll

Uppstart av ATI PowerCone 200iS DC


Jake

Rekommenderade inlägg

Jag är helt ny inom salt och håller på att starta upp mitt första kar och har en fråga kring min skummare som är en ATI PowerCone 200iS DC. Jag håller just nu på och fyller karet med osmosvatten (vilket tar väääldigt lång tid :ledsen:) och har kört igång skummaren i min sump. Skummaren har jag kört på ca 30% (enligt tillverkaren ska man köra på lägre effekt första 2 veckorna) och allt funkar bra, MEN det blir nästan inget skum i skummaren. Så min fråga är om detta beror på att vattnet är helt rent och det därför inte blir något skum? Och att detta kommer lösa sig när jag får i mer vatten, salt och LS?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja det finns ju inte mycket att skumma i rent osmosvatten. Lite därför vi kör med osmos :)

I med salt och LS så ska du se att det blir bättre. se till att du värmt upp vattnet till 25 grader innan du häller i saltet. mät salthalten och lägg i LS om salthalten är rätt. Lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja det finns ju inte mycket att skumma i rent osmosvatten. Lite därför vi kör med osmos :)

I med salt och LS så ska du se att det blir bättre. se till att du värmt upp vattnet till 25 grader innan du häller i saltet. mät salthalten och lägg i LS om salthalten är rätt. Lycka till

Tack för svaret Hansson! Då var det precis som jag trodde, men man vill ju vara säker :ler:.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...