Gå till innehåll

Vem eller vad äter gröna alger?


salta wille

Rekommenderade inlägg

Du är ju ingen duvunge direkt wille?Grönalger som föda känner du väl igen? Jag tycker grönalger är just grönalger..de flesta betare äter dom? Men visst man kan inte dra allt grönt över en kam..Är det värsta sortens hår/skägg alger du menar så säg det från början! visserligen gröna de med..men något vilseledande med din erfarenhet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv en pik med saftiga grönalger nu,,min snäckbesättning hinner inte med..får hjälpa till med rakbladet på rutor...de har växt sig starka på en sten som en stor monti har växt på men den dog..vissa snäckor äter friskt på den..men skulle behöva lite mer...ska nog utöka min cleaning crue till 15 eremiter och ett tiotal trohocus snäckor till..har bara ett ett knappt 10 tal snäckor i nu och inga eremiter..i ett 150 liters

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som du behöver bygga upp cleaning crew lite nu när allt börjar växa till sig;). Är själv snart där också:smiley24:

Har själv en pik med saftiga grönalger nu,,min snäckbesättning hinner inte med..får hjälpa till med rakbladet på rutor...de har växt sig starka på en sten som en stor monti har växt på men den dog..vissa snäckor äter friskt på den..men skulle behöva lite mer...ska nog utöka min cleaning crue till 15 eremiter och ett tiotal trohocus snäckor till..har bara ett ett knappt 10 tal snäckor i nu och inga eremiter..i ett 150 liters
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar tjata om det men säger det igen; en Diadema sjöborre i karet från början så är alger inget man behöver oroa sig för. När jag startade grabbens nano fick vi fett med typ trådalger...köpte en sjöhare, gick sisådär. Kastade i en Diadema, ett par dagar senare glänste stenen som ny :)

Ok, en stor sjöborre kan böka runt lite bland korallerna i karet men det är det värt!

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...