Gå till innehåll

Dessa bänkar, bra eller dåliga?


Axxe

Rekommenderade inlägg

post-8484-14468935767817_thumb.jpg

De brukar kallas Basic, finns hos många djuraffärer. Själv haft sådana mindre bänkar men tänkte deras större, 375-720Liter. Jobbigt läge att byta om man inte är nöjd med bänken o karet fullt :)

Någon som har erfarenheter av dom? Tänker mest på stabilitet o hållbarhet o så, finns både med rör som på bilden och utan. Tror t ex inte att de har justerbara fötter?

Dåligt med info överlag på nätet.

Bilden visar deras 150x60cm modell.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[ATTACH=CONFIG]126437[/ATTACH]

De brukar kallas Basic, finns hos många djuraffärer. Själv haft sådana mindre bänkar men tänkte deras större, 375-720Liter. Jobbigt läge att byta om man inte är nöjd med bänken o karet fullt :)

Någon som har erfarenheter av dom? Tänker mest på stabilitet o hållbarhet o så, finns både med rör som på bilden och utan. Tror t ex inte att de har justerbara fötter?

Dåligt med info överlag på nätet.

Bilden visar deras 150x60cm modell.

Hade ett sådan möbel till mitt 375-liters akvarium som jag hade till malawiciklider. Denna möbel var 150 x 50 cm. Var mycket nöjd med denna. Det enda negativa var att den stod på fyra fötter som såg ut som ishockeypuckar. Detta gjorde att det blev högt tryck på golvet och när jag flyttade akvariet upptäckte jag att det blivit tryckskador i mitt parkettgolv. Det var dock ganska gammalt och tunt parkettgolv. Hade inte samma problem när jag hade ett lite hållbarare parkettgolv i mitt nya boende.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...