flash Postat 31 mars 2016 Postat 31 mars 2016 1 timme sedan, akejan sa: Så har min mp40 lagt av. Har kontaktat webbutiken så vi får se vad som kommer att hända. Karet har nu bara en liten pump så korallerna trivs mindre bra Exakt vad är det för fel på den? Citera
akejan Postat 31 mars 2016 Författare Postat 31 mars 2016 Styrenheten blinkar röd-grönt, pumpen funkar inte. Citera
Ouscazz Postat 31 mars 2016 Postat 31 mars 2016 (ändrat) Röd/grön blink är en felkod som betyder att något stallar motorn. Ta isär våtdelen och se så att inget tar emot någonstans. Ändrat 31 mars 2016 av Ouscazz 1 Citera
flash Postat 31 mars 2016 Postat 31 mars 2016 (ändrat) Hade samma igår på min och verkar allvarligt enligt vortech länken här: http://ecotechmarine.com/faq/troubleshooting/q-my-pumps-driver-is-blinking-what-do-the-different-led-error-codes-indicate Men jag ryckte ur strömkabeln ur styrenheten och stoppade tillbaka den och den har gått sedan dess. Kan också ha varit så att jag tog loss torr delen från våtdelen och satte ihop dom igen. Prova du också. Ändrat 31 mars 2016 av flash 1 Citera
akejan Postat 31 mars 2016 Författare Postat 31 mars 2016 Har redan testat det men det blev inte bättre. Kom ihåg att jag hade en mp10 liggande som jag inte trodde kunde fästa på 12mm glas. Nu sitter den i karet och blåser på. 1 Citera
flash Postat 31 mars 2016 Postat 31 mars 2016 Funkar det med MP10 på 12mm tjockt glass? Nice det visste jag inte, sitter den bra? Citera
akejan Postat 31 mars 2016 Författare Postat 31 mars 2016 Ja, inga problem. Synd att den låter lite väl mycket bara. 1 Citera
akejan Postat 31 mars 2016 Författare Postat 31 mars 2016 Då är reef-dosern installerad. Mg 1ml/dygn, Kh 5x1ml/dygn och Ca 5x1ml/dygn. Får väl ändra doserna om det visar sig vara fel. Verkar vara en bra pump, tyst och enkel att ställa in. Citera
akejan Postat 3 april 2016 Författare Postat 3 april 2016 Karet blir "stabilare och stabilare" till och med algerna börjar minska på sanden. Undrar varför? Tog bort filtersockorna för flera månader sedan och har vid varje vecka spolat av filtermattan i kranvatten. Men sedan ett par veckor sköljer jag filtermattan i saltvatten i samband med vattenbytena. Jag har ökat den blå kanalen och minskat den vita kanalen på razorn och jag har börjat använda doserpump. Har dessutom matat mer frekvent de senaste veckorna. Kan något av detta ha påverkat eller är det bara tiden/slumpen som gör att det ser bättre ut? 1 Citera
akejan Postat 4 april 2016 Författare Postat 4 april 2016 Då är min mp40 skickad till webbutiken för reparation/utbyte. Lär väl ta några veckor. Citera
akejan Postat 10 april 2016 Författare Postat 10 april 2016 I väntan på att få tillbaka min mp40. Citera
akejan Postat 18 april 2016 Författare Postat 18 april 2016 Nu har sniglarna fått fnatt. Samtliga av dem sprutar ut något i karet så det är alldeles grumligt. Förmodar att de fortplantar sig. Häftigt att se var det. Citera
akejan Postat 23 april 2016 Författare Postat 23 april 2016 I veckan har det tillkommit lite levande i karet. Pistolräka, porslinskrabba och en acropora. Tyvärr fick jag inte min pom-pomkrabba. Tyvärr har jag drabbats av cyano på några ställen, får se om det försvinner. Citera
akejan Postat 26 april 2016 Författare Postat 26 april 2016 Så har jag fyllt på med mer levande. Pom-pomkrabba, emerald crab och 2 mexikanska turbosnäckor. Pom-pomkrabban är en lustig krabat. Citera
akejan Postat 7 maj 2016 Författare Postat 7 maj 2016 Fortfarande utan mp40. Pistolräkan gräver som en galning. Citera
akejan Postat 19 juni 2016 Författare Postat 19 juni 2016 Väntar fortfarande på min pump men karet är stabilt. Tillväxten är dock svag. 1 Citera
JonasK Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Precis beställt ett svart Reefer 250 och har med stora, runda ögon precis läst igenom din tråd. Ber om ursäkt för att jag väcker en så gammal tråd, men den slutade för abrupt för att jag ska kunna låta bli MP10 kommer jag också att köra och anledningen till att den funkar, som jag förstått det, är att karet inte har 12mm glas mer än på framrutan, sidorutorna ska tydligen vara lite tunnare. 1 Citera
Jokkmokksjocke Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Precis beställt ett svart Reefer 250 och har med stora, runda ögon precis läst igenom din tråd. Ber om ursäkt för att jag väcker en så gammal tråd, men den slutade för abrupt för att jag ska kunna låta bli MP10 kommer jag också att köra och anledningen till att den funkar, som jag förstått det, är att karet inte har 12mm glas mer än på framrutan, sidorutorna ska tydligen vara lite tunnare. Helt rätt, jag tycker mitt 170 är för litet :-)Å jag har inte en enda fisk i än.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
JonasK Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 7 minuter sedan, Jokkmokksjocke sa: Helt rätt, jag tycker mitt 170 är för litet :-) Å jag har inte en enda fisk i än. Skickat från min iPhone med Tapatalk Hehe, jag var först helt säker på att det var 170 jag ville ha.. men efter att ha bildgooglat och dagdrömt vidare så fick det bli storebrorsan. Misstänker dock att man alltid kommer vilja ha ett större än man har Citera
Jokkmokksjocke Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Hehe, jag var först helt säker på att det var 170 jag ville ha.. men efter att ha bildgooglat och dagdrömt vidare så fick det bli storebrorsan. Misstänker dock att man alltid kommer vilja ha ett större än man har Ja så är det haha. Om du är på Triton i Täby någon gång så har det ett 350 precis vid entren. Skulle du inte köra igång efter sommaren...hehe :-) Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
JonasK Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 1 timme sedan, Jokkmokksjocke sa: Ja så är det haha. Om du är på Triton i Täby någon gång så har det ett 350 precis vid entren. Skulle du inte köra igång efter sommaren...hehe :-) Skickat från min iPhone med Tapatalk Bor i Skåne så Täby lär jag inte ha vägarna förbi, tyvärr. Har dock beställt lite grejer från Triton! Haha jo... men fick ett bra pris på 250:n så tyckte det var lika bra att få hem det. Planen är dock fortfarande att avvakta tills semestern är avklarad. Planerar att vara bortrest i 2-3 veckor, och jag vill ju inte missa uppstarten! Citera
Jokkmokksjocke Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 Bor i Skåne så Täby lär jag inte ha vägarna förbi, tyvärr. Har dock beställt lite grejer från Triton! Haha jo... men fick ett bra pris på 250:n så tyckte det var lika bra att få hem det. Planen är dock fortfarande att avvakta tills semestern är avklarad. Planerar att vara bortrest i 2-3 veckor, och jag vill ju inte missa uppstarten! Ah okHehe..ska bli intressant att se om du kan hålla dig :-)Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.