Gå till innehåll

Putsa räka äter korall


striker

Rekommenderade inlägg

Jag ser ofta att mina putsarräkor sitter och äter i mina koraller, men inte på själva korallen - men det är bara matrester och annat.

Men jag har ett svagt minne om att jag läst nåt sånt om pepparminträkor,

men om det var en fråga liknande din , eller om det fanns ett problem, minns jag faktiskt inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja.

Mina putsarräkor har get sig på två koraller under de två år jag haft dem, men då har korallen först laggt av och börjat släppa slem och vävnad och räkorna har då kalasat på den "döende vävnaden". Men som sagt inte för än korallen blivit "sjuk".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser ofta att mina putsarräkor sitter och äter i mina koraller, men inte på själva korallen - men det är bara matrester och annat.

Men jag har ett svagt minne om att jag läst nåt sånt om pepparminträkor,

men om det var en fråga liknande din , eller om det fanns ett problem, minns jag faktiskt inte.

Peppermint räkor är monofager på sjösjärnor finns det ej sådana så svälter dom ihjäl. Jag har haft många (har miljoner små sjöstjärnor) 2st räkor rensar karet på någon månad. Därefter åt de upp min röda sjöstjärna och tillsist min Linkia. Dom tog byte som var 50 gånger sin egen stortlek! Sedan dog dom då jag inte kunde fånga upp dom.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...