patrikk Postat 26 april 2015 Postat 26 april 2015 Tänkte höra om det fanns någon som hade en idea om vad som kan vara fel.Jag har en tunze 3155 helt plötsligt så slutade pumpen att pumpa vatten det går igång men inget händer jag har testat att vända den upp och ner i vattnet för att få ut ev. luftbubblor etc.någon annan som har tips ? kan man öppna upp pumpen och se om pumpen rör sig och i så fall hur? jag har köpt den förra året av en sponsorerna här på forumet som har bytta namn och inriktning. Citera
flash Postat 26 april 2015 Postat 26 april 2015 Prova rengöra pumpen och slangen ifall något har satt igen den.Om inte så tror jag det är ny pump som gäller.Finns att köpa som reservdel.....för typ 200kr har jag för mig att jag sett den för.Kommer inte ihåg hos vilken handlare kanske Triton. Citera
patrikk Postat 26 april 2015 Författare Postat 26 april 2015 tack för tipset med reservdelen. jag har testat och blåst igenom slangen och det är fritt. jag har för mig att man har 2 års garanti på tunze så om inga andra tips kommer in så får jag testa hos handlaren. Citera
mikoto Postat 27 april 2015 Postat 27 april 2015 Du ser ju impellern om du tittar underifrån, du kan ju testa ha den utanför vatten och pilla lite på den med en tandpetare eller så och se om det bråkar mekaniskt så att impellern kan snurra fritt. Citera
flash Postat 27 april 2015 Postat 27 april 2015 Det var hos drakfisken som jag hade sett den för 175kr:http://www.drakfisken.se/vattenpafyllning-nivavakt/1709-tunze-5000020.htmlKnappt värt att fundera på för 175kr Citera
JensGranlund Postat 27 april 2015 Postat 27 april 2015 Min pump jobbade på men inget vatten kom, prövade suga i slangen när motorn gick. Efter det att jag hjälpte vattnet upp över kanten så har den aldrig krånglat. 180cm höjd så den orkade inte själv? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.