Gå till innehåll

varför ska man tillsätta phyto-plankton


hippo

Rekommenderade inlägg

Är det en levande kultur som du odlar själv? Vem är det som tillverkar produkten?

Det är levande phytoalger... fem olika sorter så det innehåller alla fettsyror o dylikt som behövs.

Jag har odlat lite plankton tidigare men det är alldeles för krångligt tycker jag. Det här kommer från Randy Reed i USA.

Läs gärna mer om det på www.phytofeast.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad är GroTech NutriMarin för något? är det oxå plankton eller?

phytofeast live är väl levande ?kan man inte använda uv-c:n när man matar med phytofeast?

GroTech NutriMarine också foder för filtrerande djur såsom musslor m.m.

Det är inte levande... det har alltså längre hållbarhetstid. Men jag tycker Phytofeast är ett par strå vassare.

Ingen fara med att ha UV-C igång när man matar med PhytoFeast... man vill ju inte att de ska föröka sig i karet ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

GroTech NutriMarine också foder för filtrerande djur såsom musslor m.m.

Det är inte levande... det har alltså längre hållbarhetstid. Men jag tycker Phytofeast är ett par strå vassare.

Ingen fara med att ha UV-C igång när man matar med PhytoFeast... man vill ju inte att de ska föröka sig i karet ändå.

e det inte bra om dom förökar sig??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De här algerna förökar sig knappast i akvarium ändå. De vill ha högre näringshalt.

Algerna försvinner ganska snabbt ur akvariet. De blir mat åt en massa filtrerande djur... eller så försvinner de med skummaren. Det är därför man bör tillsätta med jämna mellanrum.. typ 1 gång om dagen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...