Peckoltia Postat 4 maj 2015 Postat 4 maj 2015 Sen allt hände med mitt kar så har min bubbla suttit högt upp mellan 2 stenar, men sen igår sitter den långt ner mot botten och jag fattar inte varför.Är det något som är fel i karet som gör att den flyttat ner så långt från ljuset?Före satt den här uppe. Citera
flash Postat 4 maj 2015 Postat 4 maj 2015 Ser inte så tydligt men det ser ut som någon vit hinna som ligger över polyperna.Eller är det bara en fotovilla?Ibland kan dom bli tjuriga och gömmer sig. Men dom brukar komma igen.Sedan vet jag att innan/när dom delar sig så drar dom sig undan och kommer igen några dagar efter delning. Citera
Peckoltia Postat 4 maj 2015 Författare Postat 4 maj 2015 Nej det är kameran och ljuset som gör det, så det kan vara delning på gång?, men denna individ är inte särskilt stor ännu.Jag har en större som för närvarande är inhyst i mitt 36L kar, men den ska flytta in i 250L när det är klart Citera
Moose Postat 5 maj 2015 Postat 5 maj 2015 Inget ovanligt beteende hos anemoner.Ibland vandrar dom iväg. Anledningarna kan vara flera.1. Den har blivit för stor och behövde en bättre plats2. Något stör den.3. Den mår dåligt.4. den skall snart dela sig.Tålamod är nog det enda som funkar. Se om den är mottaglig för mat. Citera
Peckoltia Postat 5 maj 2015 Författare Postat 5 maj 2015 Hahaha, det blev nr 4:a för nu har jag en mycket mindre bubbla med och den stora har klättrat upp på sin vanliga plats igen Knepiga djur skulle vara intressant att se hur dom gör med egna ögon, men 2 bubblor i det här karet är för mycket får försöka flytta den lillanär mitt stora kar är färdigt Citera
Conjor Postat 5 maj 2015 Postat 5 maj 2015 Utvandrare och invandrare det var häfftigt min hamnade bara i streamern blev smotiandra förhållande nu kanske skall testa igen. Citera
Peckoltia Postat 6 maj 2015 Författare Postat 6 maj 2015 Min lilla bebisbubbla har flyttat sej från stenen och har satt sej på ett portabelt ställe, den åker runt på min ena turbosnäcka på en saitsingtur, hahahaha !Flyttade stenen från 50L karet till 36L karet med bubblan för att den förhoppningsfullt skulle flytta från stenen så jag kunde lägga till baks den på sin plats igen i 50L karet.Nu har jag 2 st i 36L karet men båda ska ner i 250L karet när det är redo att ta emot dem Citera
Pasaputte Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Skydda pumpen , dem brukar dra sig ditt och det kan gå illa specielt du har ett litet kar. det är inte kul och få en Buble smothie som conny fick på sitt kar.MVH Citera
Peckoltia Postat 6 maj 2015 Författare Postat 6 maj 2015 Ok, den sitter ju inte i närheten av revet, har aldrig sett den som kommer från dej på glaset, men hur skyddar jag pumpen?, menar du wawemakern? Citera
Peckoltia Postat 7 maj 2015 Författare Postat 7 maj 2015 OK, hangonfiltet behöver jag inte bry mej i men kanske wavemakern, har däremot aldrig sett "mapa" Bubbla där uppe någon gång.Bebisbubblan ca 2,5cm stor Citera
Peckoltia Postat 7 maj 2015 Författare Postat 7 maj 2015 Den vandrar runt men har hållit sej bland de levande stenarna, jag är hemma så har uppsikt så länge får hitta på något.Har du något alternativ? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.