Gå till innehåll

Hjälp problem med sand


Fluval_Robban

Rekommenderade inlägg

Köpte vit levande sand men vet inte om jag klantade mig lite? Det är ett nystartat kar 200L+60L sump men sänkte i alla fall ner påsen till botten och klippte upp den, extremt grumligt vatten ändå och väldigt finkornig sand... förstår inte hur jag ska kunna köra med en streampump nu det kommer virvla nått vansinnigt känns det som:(:( Igår såg jag inte inte ens igenom karet idag har det lagt sig rätt mycket men fortfarande lite grumligt!

Ska jag skita i det eller funkar det med sand om man låter de sjunka ner helt??? Eller kan man få bort det där värsta finkorniga??

Dock var det väldigt snyggt med sån sand...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet precis vad du talar om, kör med sånt själv.

Jag brukar alltid köra ett vanligt filter med vanlig filtervadd för att bli av med grumlet, vilket brukar fungera riktigt bra.

Sen så får du försöka rikta flödet så att det inte bara rör upp sanden hela tiden, vilket beror mycket på akvariet dimensioner och hur du placerat stenar och inredning.

Du vill gärna att flödet får spridas runt I karet, men samtidigt vill du också undivka att sanden spolas bort.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet precis vad du talar om, kör med sånt själv.

Jag brukar alltid köra ett vanligt filter med vanlig filtervadd för att bli av med grumlet, vilket brukar fungera riktigt bra.

Sen så får du försöka rikta flödet så att det inte bara rör upp sanden hela tiden, vilket beror mycket på akvariet dimensioner och hur du placerat stenar och inredning.

Du vill gärna att flödet får spridas runt I karet, men samtidigt vill du också undivka att sanden spolas bort.

Ok:) blir till att testa detta, köper någon billig pump och lite vadd:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...