arazar Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 morsning.har en liten newbie ide.Som jag förstår det blir många av smådjurs kolonierna i LS'en utplånad av hungriga fiskar dirket dom gör sitt intåg i karet.Skulle det funka om man gjorde en fristad till dom sm¨å krypen genom att göra en liten "fjord" i sin LS där firrarna inte kommer in?Bra lösning eller en tidsinställd avfalls bomb?/mvh Christopher Citera
stigigemla Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 Refugium brukar det kallas i ett separat kar. Citera
arazar Postat 23 november 2005 Författare Postat 23 november 2005 mm det e jag med på.Men det som sugs ut ur ett refugium är väl mest plankton och mini avkomma?Tanken med denna lösning var att fiskarna kan keka av de lite större kryp som vågar sig ut i öppet vatten.Men detta kanske är overkill? Citera
Laggeman Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 Det är ju så det funkar i naturen. Småkrypen håller sig gömda i stenen tills natten då de kommer ut. Ifall man nu har sådana. Citera
stigigemla Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 Jag har en liten mysisliknande räka i överrinningsboxen för mitt fraggkar.Den förökar sig där men skulle säkert bara simma ut nattetid för att sedan bli uppäten.Så man behöver håva ut dem. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.