Skafar Postat 16 juli 2015 Postat 16 juli 2015 HejJag har funderat på detta ett tag och även börjat för ett par veckor sedan. Varför inte hälla i Salifert all in one i vattenreservoaren? Min reservoar är på ca 30 liter. Den tar slut på ungefär en vecka. Rekommenderat är att hälla i 30ml Salifert all in one i veckan i mitt 650 liters kar. Via vattenreservoaren pytsas det ju på så vis ut sakta men säkert? Någon annan som provat? Ördelar, nackdelar? Mvh //Micke Citera
stigigemla Postat 16 juli 2015 Postat 16 juli 2015 Det går inte. Du får en utfällning i påfyllnadsvattnet så praktiskt taget inget kommer till karet. Citera
hagbard Postat 16 juli 2015 Postat 16 juli 2015 Verkade smart annars...Är vi säkra på att det blir en utfällning? Citera
Skafar Postat 18 juli 2015 Författare Postat 18 juli 2015 Ok litar på erfarenhet! Synd annars hade det varit en bra variant tycker jag! Vad menas med utfällning? Avdunstning? Man tycker ju att något som man häller i en så stor mängd vatten inte bara kan försvinna? Mvh //Micke Citera
stigigemla Postat 18 juli 2015 Postat 18 juli 2015 Det bildas kalksten som lägger sig som damm på botten efter att vattnet blivit grumligt. Citera
akejan Postat 20 juli 2015 Postat 20 juli 2015 Nu är jag okunnig, så förklara tack. Varför blir det inte utfällningar då man använder balling light då? Citera
stigigemla Postat 20 juli 2015 Postat 20 juli 2015 Du blandar inte kalcium eller magnesiumklorid med bikarbonat i Balling light. Citera
hagbard Postat 27 juli 2015 Postat 27 juli 2015 All in one är väl till största delen vatten? Varför blir det utfällningar med mer osmsos/dest vatten? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.