ikola Postat 11 augusti 2015 Postat 11 augusti 2015 Detta är en tråd jag kommer att följa, ser fram emot mycket bilder. Citera
DaTrucka Postat 11 augusti 2015 Postat 11 augusti 2015 Ser tomt ut. //Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
lottac Postat 11 augusti 2015 Författare Postat 11 augusti 2015 Ser tomt ut. //Marko 'DaTrucka' (via mobil).Haha!!!! Skickat från min GT-I9300 Citera
Conjor Postat 14 augusti 2015 Postat 14 augusti 2015 Lufftigt mycket plats att växa på inte en stenmur där man knappt får plats med en pinne nice Citera
lottac Postat 14 augusti 2015 Författare Postat 14 augusti 2015 Försöker få rätt dosering på kh. Inte så lätt då förbrukningen rusar på. Kan oxå konstatera att mobilbilder suger att lägga ut, de ser jätte fina ut i mobilen men sen blir de suddiga o konstiga här. Citera
LN21 Postat 14 augusti 2015 Postat 14 augusti 2015 Snyggt Lotta, bra jobbatMät upp 20 gram Bikarbonat och skicka i sumpen.Mät en timme efter. Vid samma tid i morgon gör du samma sak.Är det inga stora förändringar så gör du samma sak på söndag.På söndag kan du dra lite slutsatser.Har kH höjt så minska du till 15 har det sjunkit så ökar du till 25 gram. Testa igen med tredagars intervaller. Rätt viktigt är att du mäter vid samma ungefär samma tid på dan, eftersom du har förbrukning som påverkar resultatet.Det kan ta en vecka 10 dar att ställa in förbrukningen men när du väl är där så är det mycket enklare att sen hålla.Sikta på att ställa in kH på 9, visst det är lite högt men du får då lite marginal till att tillväxten kan öka utan att karet ballar ur. Citera
lottac Postat 19 augusti 2015 Författare Postat 19 augusti 2015 Har börjat få ordning på kh värdet. Har höjt rejält! Det växer bra nu! Snart dax för lite mer fisk. Citera
lottac Postat 24 augusti 2015 Författare Postat 24 augusti 2015 Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
lottac Postat 24 augusti 2015 Författare Postat 24 augusti 2015 Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
lottac Postat 1 november 2015 Författare Postat 1 november 2015 Helbilder, halvbilder och korallbilder. Citera
lottac Postat 23 december 2015 Författare Postat 23 december 2015 Tidiga julklappar till mig själv!!! 2 Citera
krille 55 Postat 23 december 2015 Postat 23 december 2015 Det är den finaste fisk jag vet. synd man har för litet kar. hoppas du får dom att äta o trivas. lycka till Citera
lottac Postat 23 december 2015 Författare Postat 23 december 2015 De är sååå himla fina. Jag läste att det kan funka bättre med två så jag hoppas de kommer att trivas. Äter gör de båda två!Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Stiffe Postat 30 december 2015 Postat 30 december 2015 Delar uppfattningen ang dina "Idoler".......är sjukt avundsjuk:) Ska bli spännande att se fler bilder på bl a dessa. Lycka till! Stiffe Citera
lottac Postat 30 december 2015 Författare Postat 30 december 2015 Den ena har redan lämnat in tyvärr! Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
izfisk Postat 7 januari 2016 Postat 7 januari 2016 riktigt snyggt! Julklappen ser ut att trivas Citera
lottac Postat 21 april 2016 Författare Postat 21 april 2016 Lite uppdatering på karet. Mina två Moorish gick bort ganska snabbt efter jag köpt dem. Nu har jag en Palett och en stjärnmuräna istället. Har oxå skaffat två anthias till, så nu är de tre. En av mina snowflake clowner dog så jag köpte en ny svart snowflake. Har haft en massa krångel med AEFW, flera omgångar men nu verkar det som att det är borta. Korallerna har tagit mycket stryk pga detta. Vissa koraller var ordentligt angripna och jag har fått klippa bort och kasta många. Har obalans mellan fosfat och nirtat så jag har beställt en Hanna checker för att få ett mer riktigt resultat på fosfaten, kollade med salifert innan. Har gjort stora vattenbyten för att få ner nitrat lite. Alltid är det något som krånglar verkar det som..... 2 Citera
Conjor Postat 22 april 2016 Postat 22 april 2016 Snyggt ja det går upp o ner som vågorna på havet. Citera
lottac Postat 6 augusti 2017 Författare Postat 6 augusti 2017 Tiden går... länge sen jag var här. Håller på att kämpa med karet fortfarande. Får inte ordning på förbrukning o ljus o värden.... krångel krångel.... korallerna har haft Aefw.... sen rtn..... va mer kan hända????!!!! Vattenbyten o kämpat med hög nitrat o fosfat (gamla stenar?) Mitt tålamod har varit i botten.... har varit på väg att ge upp...Men något har gjort att jag stannat... jag älskar miljön i akvariet... älskar att se dessa vackra fiskar i mitt vardagsrum och jag kan inte sluta förundras över att jag har en bit av havet hemma!!! Det är helt fantastiskt tycker jag.Jag kan sitta där o stirra o bara njuuuta! Putsarräkor som pysslar o grejar... eremiterna som går o lägger sig i en korall på kvällen.. Cromisarna som lägger ägg med jämna mellanrum... Sohalen som är kung i karet! Clownerna som myser i någon av anemonerna o gungar fram o tillbaka. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk 3 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.