DSB Postat 31 juli 2015 Postat 31 juli 2015 Har köpt överriningskam, vilket lim skall jag använda om jag skall limma fast den på en glasskiva ?Har köpt special lim till plexi (av Bioted) fungerar det ? eller fungerar vanligt silikon ? Citera
Laggeman Postat 31 juli 2015 Postat 31 juli 2015 Har du något som ligger an mot kammen från andra hållet, tex en BTN framför eller så?Att limma plast mot glas som dessutom är revsäkert är lite trixigt, är det endast en rak bit, eller det är som ett U runt en box?Är den som ett U så hade jag först limmat ihop delarna med Tangit, sen limmat på kammen med silikon mot glaset. Citera
DSB Postat 31 juli 2015 Författare Postat 31 juli 2015 Det är en rak kant på ca 48 cm (första kammaren i sumpen dvs Tritons alg refugium ), avriningen till skummar delen.http://shop.biotedmarin.se/acrifix-116-tub/4233-0 Detta är limmet Citera
stigigemla Postat 31 juli 2015 Postat 31 juli 2015 De allra flesta limmar sin överrinningskam med vanlig svart akvariesilikon. Är det en vanlig överrinningskam sitter det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.