rolnor Postat 2 augusti 2015 Postat 2 augusti 2015 Jag har en sån, jag matade tidigare med torsk men nu ger jag pellets som egentligen är till för bottenlevande mal, mycket smidigare. Jag undrar hur det går att ha flera såna sjöstjärnor, håller dom sams? Min bor under revet och visar sej bara vid matning. Sen har jag sett ett par räkyngel, bara några millimeter stora, dom kom väl med som rom när jag fick dom abdra djuren. Min Lobophytum växer så det knakar, kul. Dom vita prickarna på glaset är snäckbebisar, dom ynglar av sej. Citera
akejan Postat 2 augusti 2015 Postat 2 augusti 2015 Ormsjöstjärnor kan man ha många av. I mitt 120 liters har jag säkert minst 20 stycken, de äter det mesta. Räkynglen kan vara amphiopoder (osäker på stavning), de är nyttodjur och mat till många fiskar. Citera
rolnor Postat 2 augusti 2015 Författare Postat 2 augusti 2015 Tack, kollade amphiopoder och hittade en bild, ser ut att stämma. Förstår att dom kan vara några millimeter även som vuxna? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.