LN21 Postat 18 augusti 2015 Postat 18 augusti 2015 Det där är ju ett jättesnyggt bygge. Verkligen kanon och genomtänkt. Citera
crille_hallden Postat 18 augusti 2015 Författare Postat 18 augusti 2015 120 graders linserna landade till Razorn idag, kan bara säga, vilken skillnad.läst mycket gott om dem och allt stämmer!framförallt känns jljuset homogent!senaste bilderna är med linserna. Citera
crille_hallden Postat 18 augusti 2015 Författare Postat 18 augusti 2015 Tack Larry.Har du funderat något kring korallbyte etc. på din träff?Kommer inte ihåg om du skrivit om det redan... Citera
crille_hallden Postat 31 augusti 2015 Författare Postat 31 augusti 2015 Så jäkla nöjd med karet! :-)Släppte i sand/korallkross i lör. och sedan dess har dimman släppt och ett lite kalkat intryck släpper sakta men säkert.Nu är det bara städ av dammet i sumpen... :-/Är det kalciumkarbonater som blir dammet? Jag sköljde krosset, men inte levandesanden från Red sea... Citera
crille_hallden Postat 31 augusti 2015 Författare Postat 31 augusti 2015 (ändrat) Mycket snyggt. Underbart med såna mått på ett kar.Hur har du din razor inställd, % och tidpunkter alltså.Har nu 120 linserna sedan någon vecka och laborerar lite med ljuset...Nu skulle man behöva en PAR-mätare... :-)Kl A B (%)11 1 113 70 6016 80 8021 60 8022 40 6023 0 0Dela gärna med er av era ljusinställningar på Razorn! Ändrat 31 augusti 2015 av crille_hallden Citera
akejan Postat 31 augusti 2015 Postat 31 augusti 2015 Har 180w razor.0930: 0-01100: 35-751700: 35-751900: 10-352100: 0-82200: 0-0 Citera
Noxy Postat 31 augusti 2015 Postat 31 augusti 2015 Grymt fint kar. Skulle också vilja ha rimless Citera
crille_hallden Postat 3 oktober 2015 Författare Postat 3 oktober 2015 Dags för en liten uppdatering, tänkte börja med allt som bor innanför de fyra väggarna idag... :-)Fisk.Six line wrassseBlå mandarinsegelfenad kirurgkopparbandad fjärillongnose fjäril (säljes L-XL, för stor för mitt kar, köpa en mindre...)Kole tang (bor i sumpen och till salu)Koraller.Lila gorgoniaBrun gorgoniaorange FungiaGoniopora lobataLobophyllia hemprichiiLobophyllia hataiiTrachyphyllialimegrön faviaBleeding apple scolymiadiv. ricordeorTurkos TurbinaraMillipora RainbowRöd Millipora, BaliIsblå millipora med lila topparGrön Seriatopora CalendriumLila brun stylophora milkaLila och grön PocilloporaBrun/lila Valida med gröna polyper (purple bonsai kan det vara...)bubblegum spathulataAcropora HyacinthusNågon djuphavs acro. grön med lila toppar jag inte vet arten..Green slimerMontipora SupermanMontipora confusaLaxrosa Montipora digitataGrön montipora digitataLjusblå aussie acroGrön aussie acro Citera
crille_hallden Postat 3 oktober 2015 Författare Postat 3 oktober 2015 Ett par bilder, fler kommer ikväll. Citera
_Manne_ Postat 3 oktober 2015 Postat 3 oktober 2015 Jäkligt snyggt! Tummar upp på detta kar..Med Vänlig Hälsning Manne Citera
crille_hallden Postat 3 oktober 2015 Författare Postat 3 oktober 2015 Tack tack manne.efter växjöträffen blir man ju onekligen väldigt väldigt sugen på ett rejält kar.men jag får väl växa ur detta med koraller på 1-2 år... då är nog frugan redo... Citera
Purre Postat 3 oktober 2015 Postat 3 oktober 2015 Ser riktigt fint ut Crille. (Flavissimusen ser inte så stor ut, i alla fall inte på bilderna) / Per Citera
crille_hallden Postat 3 oktober 2015 Författare Postat 3 oktober 2015 Per; den ser lite mindre ut på bilderna, är framförallt när han skall in och manövrera runt stenen, då blir det lite klumpigt. :-) Citera
crille_hallden Postat 3 oktober 2015 Författare Postat 3 oktober 2015 Enda uppstartsproblemet som hänger kvar är en del plattmask, syns på scolymiabilden... 1 Citera
LN21 Postat 3 oktober 2015 Postat 3 oktober 2015 En Macropharyngodon så är du av med det problemet. Citera
_Manne_ Postat 3 oktober 2015 Postat 3 oktober 2015 En Macropharyngodon så är du av med det problemet.hur ofta har man chansen på att köpa en sådan ?.. Vi har samma problem många gånger.. Jag lyckades med att få tag i en banangylta som jag fick via din träff som syftet är plattisar men det är en fin fisk att studera med.. Ett trevligt tillskott.. Om den gör sin uppgift , det har jag ingen aning om ännu..Med Vänlig Hälsning Manne Citera
adddo Postat 3 oktober 2015 Postat 3 oktober 2015 h. melanurus ska va bra på plattmaskar också är väl lite vanligare förekommande i handelnhttp://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+1379+2285&pcatid=2285 Citera
crille_hallden Postat 3 oktober 2015 Författare Postat 3 oktober 2015 Wrasse,är det släktet som jag inte är särskilt insatt i...hur bråkar de med varandra?tänker på min six line, sedan är de ju riktigt kul individer! Citera
crille_hallden Postat 3 oktober 2015 Författare Postat 3 oktober 2015 Hur är mystery wrasse?Jag får väl ge min six line någon vecka och se om det minskar... Citera
crille_hallden Postat 1 november 2015 Författare Postat 1 november 2015 Det finns verkligen ingen sanning kring vilka fiskar som funkar ihop...rostratus var först i karet, sedan en veliferum, vart bästisar sedan dess.veliferumen har skyddat sin kompis mot andra.Veliferumen har vart kung i karet, testat med en kole tang, då de är längre ned i hierarkin (oftast) och äter lite andra alger. Men det gick inte alls! Vart penismätning hela vägen!Har alltid vart svag för acanthurus... Haft flera olika, nu har jag släppt i en liten blue face och räknade med ordentligt krig...ett par timmar senare simmar de och rostratusen ihop som en trio...i nästa vecka åker en ny mindre long nose fjäril i som går i ttm här och nu.förra funkade ihop med övriga hur bra som helst, var iof. Störst....sedan har jag en six line och banangylta, en hel del skräckexempel på nätet, men även dessa är polare.... :-) Citera
Stensson Postat 2 november 2015 Postat 2 november 2015 Haft 3 kirurger samt chelmon. Inga problem. Tappade en kirurg och chelmon i prick. Skaffa en ny chelmon för 2 veckor sedan och äter nu med glupsk aptit. Skaffade en blå hane till min andra mandarin. Fick helt hjärnsläpp i butiken och glömde bort att jag hade en grön mandarin i karet. Där kan man tala om en aggressiv fisk. En jäkla gris Citera
crille_hallden Postat 2 november 2015 Författare Postat 2 november 2015 Tjena Artur!hur är läget? Hur har det gått med koraller etc?fått bra fart i mitt kar nu, så vi får vända på det och du komma hit för att fragga... ;-) Citera
Stensson Postat 3 november 2015 Postat 3 november 2015 Karet hålls vid liv. Fasligt mycket långa alger i Karet. Får planera in något när jag får bukt på det. Just nu verkar inget hjälpa. Har en best till salaries som kom med chelmon. Får hoppas han löser detta Citera
crille_hallden Postat 22 november 2015 Författare Postat 22 november 2015 Höll på att skicka datorn i väggen nu...Forumet vill inte ta emot mina Flickr bilder som tidigare och jag laddade upp 10 bilder som bifogat, men det tog så lång tid att datorn gick ned i viloläge... AAAAH.Testar att läGga upp en bild för att se! Fler bilder ikväll när jag har tränat bort frustrationen! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.