bslask Postat 1 september 2015 Postat 1 september 2015 Tänk bara på att det inte får var instabilt, det är svårt nog att greja genom det lilla hålet. Ett torn som rasar lätt är inte att rekommendera i det här karet. Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
DanielSVG Postat 5 september 2015 Författare Postat 5 september 2015 Den här kompisen har till slut hittat akvarieglaset. Över en natt var alla grönalger borta och cirkulationspumpen i nyskick. Imponerande!Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Labibishi Postat 7 september 2015 Postat 7 september 2015 Så coolt! Vilken städerska det där. Hur många har du i ditt kar? Citera
DanielSVG Postat 7 september 2015 Författare Postat 7 september 2015 Två stycken och tre Nassarius. Svårt att veta hur mycket mat man ska lägga i bara. Har höga nitrat och fosfat-värden så minskat på maten.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Labibishi Postat 8 september 2015 Postat 8 september 2015 Hur kör du med belysningen nu? Hur länge vit/blå?Upplever du att lampan blir ganska blöt, avdunstat vatten antar jag. Är lampan vattentät? Citera
DanielSVG Postat 8 september 2015 Författare Postat 8 september 2015 Belysning med vitt på seneftermiddag och kväll. Därefter släckt faktiskt. Lampan blir rätt så saltbelagd så man får putsa den emellanåt.Har sett en mod på nätet som verkar bra, AI Nano som passar i befintlig kåpa. Kolla inlägg #25 i den här tråden:http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2209764Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Labibishi Postat 9 september 2015 Postat 9 september 2015 Har också kollat på AI. Var dock mer intresserad av AI Prime då den kan styras genom telefonen så man slipper extern kontroll. Bör passa precis under befintlig kåpa den med (ta bort originalbelysning såklart) .. Får se hur man löser det.. Citera
DanielSVG Postat 30 oktober 2015 Författare Postat 30 oktober 2015 Hej! Här kommer en liten bilduppdatering.Jag har lagt till två clownfiskar och de verkar trivas så här långt. Kalkalgerna har precis börjat sprida sig till bakrutan, kul, (akvariet ca 3 mån gammalt).Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
DanielSVG Postat 30 oktober 2015 Författare Postat 30 oktober 2015 Häftigt att se hur kalkalgerna utvecklas om man jämför de här två bilderna.Den första bilden är tagen för ca 2 månader sedan och då va akvariet en månad gammalt. Den andra bilden tog jag idag.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
bslask Postat 5 december 2015 Postat 5 december 2015 hej DanielHur går det för dig med ditt kar? Har själv drabbats av mycket trådalger, hur ser din städpatrull ut? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.