Johan Postat 21 november 2015 Författare Postat 21 november 2015 (ändrat) Följde upp jul temat med en BTA som jag tyckte var sjukt snygg! Ändrat 21 november 2015 av Johan 1 Citera
Johan Postat 17 december 2015 Författare Postat 17 december 2015 (ändrat) Har varit på arbetsresa! Hemma nu tyvärr hänt lite dåliga saker och lite bra saker!Börjar med det dåliga!Min gigantiska calendarium hade gått av vid foten(troligen för tung) och den i sin tur la sig över min reddragon ( halva reddragon död) samt penetrerade min mussla som ochså lämnade in!!En av mina nya sjöstjärnor hade ochså lämnat in tyvärr!Slut på dåliga nyheter! De roliga är att det fortsätter att växa så det knakar samt att de sista fiskarna har blivit inhandlade ! Nu är det fullt!Fick efter ett års sökande äntligen tag på pseduanthias evansi! Tack Rolle för det! Ändrat 17 december 2015 av Johan 3 Citera
kocknick Postat 17 december 2015 Postat 17 december 2015 Ser bra ut ☺television, teacher mother secret lover 1 Citera
Mega Postat 11 januari 2016 Postat 11 januari 2016 Har du köpt alla koraller och fiskar från Rolle? Tycker att utbudet är lite litet där :/ Citera
Pontus Enbom Postat 14 januari 2016 Postat 14 januari 2016 Ser riktigt najs ut! Vad för Synchiropus är det du har skaffat? Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Johan Postat 16 januari 2016 Författare Postat 16 januari 2016 On 11 januari 2016 at 03:51, Mega sade: Har du köpt alla koraller och fiskar från Rolle? Tycker att utbudet är lite litet där :/ Hej nja några av korallerna är köpt hos Rolle! men de mesta koraller är köpta i Stockholm eller beställda i Tyskland ! Citera
Johan Postat 16 januari 2016 Författare Postat 16 januari 2016 On 14 januari 2016 at 19:03, Pontus Enbom sade: Ser riktigt najs ut! Vad för Synchiropus är det du har skaffat? Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Tjena Pontus ! long time no see! Vet inte latinska namnet benämns ofta som Synchiropus sp! Ruby red dragonet! Citera
Johan Postat 16 januari 2016 Författare Postat 16 januari 2016 Lite nya bilder! Fortfarende får jag inte till färgerna på mina foton! Måste lära mig at fota!! Citera
Johan Postat 16 januari 2016 Författare Postat 16 januari 2016 Nu har äntligen min raritet börjat att växa till ordentligt! seriatopora callendarium super pink i bakgrunder syns en vanlig grön 1 Citera
Johan Postat 16 januari 2016 Författare Postat 16 januari 2016 Fick hem en mindre sändning från whitecorals med några super chalice, goniopora och en super red bta! Bilder tagna i mitt kar= dåliga !!!och sedan bilder tagna på WC = bra!!! dock i verklighet samma färger! Citera
dr.dator Postat 17 januari 2016 Postat 17 januari 2016 Sjukt maxat kar! Snyggt! Ett tips om du fotar med iPhone är att ladda ner en gratis app som heter snapseed. Där kan du dra upp "warmth" vilket ofta gör akvariebilder lite bättre tycker jag. Går även att justera "brightness" om bilden känns mörk. Testade precis med två av dina bilder: Vill man ha riktigt bra bilder är det systemkamera som gäller. Inget snack om saken... Sent from my iPhone using Tapatalk 3 Citera
Johan Postat 17 januari 2016 Författare Postat 17 januari 2016 10 timmar sedan, dr.dator sade: Sjukt maxat kar! Snyggt! Ett tips om du fotar med iPhone är att ladda ner en gratis app som heter snapseed. Där kan du dra upp "warmth" vilket ofta gör akvariebilder lite bättre tycker jag. Går även att justera "brightness" om bilden känns mörk. Testade precis med två av dina bilder: Vill man ha riktigt bra bilder är det systemkamera som gäller. Inget snack om saken... Sent from my iPhone using Tapatalk Hej och stort tack för hjälpen! ska testa denna app mvh johan Citera
Johan Postat 23 januari 2016 Författare Postat 23 januari 2016 Gjorde lite ändringar i karet! och tog ett nytt foto, som jag körde genom snapseed! Tack för tipset! nu börjar det likna verkligheten 10 Citera
rickard81 Postat 23 januari 2016 Postat 23 januari 2016 Wow vilken burk du har, riktigt snyggt Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Citera
Scuba Postat 23 januari 2016 Postat 23 januari 2016 Riktigt snygga koraller du börjar få till Johan, men börjar det inte bli fullt snart så att du måste fragga å sälja av lite 1 Citera
Johan Postat 23 januari 2016 Författare Postat 23 januari 2016 19 minuter sedan, Scuba sa: Riktigt snygga koraller du börjar få till Johan, men börjar det inte bli fullt snart så att du måste fragga å sälja av lite Det vet du Jerka! du är alltid välkommen på en kopp Java och lite snack! Inget köptvång Citera
Johan Postat 23 januari 2016 Författare Postat 23 januari 2016 On 24 augusti 2015 at 20:34, Tobbe77s sa: Vet ej om jag ser rätt, men skåpet verkar vara byggt av mdf och ser omålat ut på insidan, risken att det suger åt sig fukt o sväller då du har sump i skåpet. Japp! Du ser rätt! det gick lite fort vid själv uppstarten ! Men nu 7mån senare så märker jag ingenting! Skåpet har nästan ingen baksida , så ventilationen är mer än god! märker jag det minsta kommer jag stänga kulventilerna och tömma sumpen, måla insidan och sedan tillbaka igen! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.