Johan Postat 24 augusti 2015 Författare Postat 24 augusti 2015 Vet ej om jag ser rätt, men skåpet verkar vara byggt av mdf och ser omålat ut på insidan, risken att det suger åt sig fukt o sväller då du har sump i skåpet.Hejjo du ser helt rätt omålad mdf, dock är störredelen av baksidan öppen, samt att jag kommer att montera in fläktar på sidorna!det kanse går eller inte !tack för att du tycker bygget är fint.... Förresten Citera
Johan Postat 24 augusti 2015 Författare Postat 24 augusti 2015 Tror jag bjuder in mig själv på en kaffe Blev så jäkla snyggt det där!Ronnie du vet att du alltid är välkommen!!! Citera
Axxe Postat 24 augusti 2015 Postat 24 augusti 2015 Ronnie du vet att du alltid är välkommen!!!Tackar! Jag har varit lite frånvarande sista tiden, källarn o lite annat. Men kommer o dyka upp inom snar framtid! Citera
Johan Postat 24 augusti 2015 Författare Postat 24 augusti 2015 Gör det !åker till Jörgen på onsdag!kommer hämta fisk till de flesta i Luleå.bilen full Citera
Matthias_H Postat 24 augusti 2015 Postat 24 augusti 2015 Blev väldigt fint Kul att få hjälpa till så du kunde genomföra ditt drömkar Citera
Johan Postat 27 augusti 2015 Författare Postat 27 augusti 2015 Fiskarna från Jörgen var helt fantastiska, feta och välmående OCH jag fick mina from fiskar!!!]Escenius stigmatura]Zebrasoma xanturum ]Chirrhilabrus scottum red patch Citera
Johan Postat 27 augusti 2015 Författare Postat 27 augusti 2015 Nya kirurgen åkte på riktigt mycket spö!men spegeltricket funkar fortfarande och fenorna läker snabbt! Citera
ufo85 Postat 27 augusti 2015 Postat 27 augusti 2015 hur stor spegel använde du och var placerade du den? Har själv problem med två kirurger som bråkar... Citera
Johan Postat 27 augusti 2015 Författare Postat 27 augusti 2015 Tjena!spegeln är väl 10x20cm , den står lutat mot ena kortsidan som du kan se på bilden! Citera
Johan Postat 27 augusti 2015 Författare Postat 27 augusti 2015 hmm står den i akvariet alltså?Japp ställt ner dem bara! Citera
ufo85 Postat 27 augusti 2015 Postat 27 augusti 2015 får testa sen. Hade min spegel utanför kanske va därför det inte fungerade Citera
Johan Postat 28 augusti 2015 Författare Postat 28 augusti 2015 Nu äntligen efter 9v är den ( pacific sun Pandora hyperon S 4x 145w + 4x 80w T5 )äntligen uppsatt!tack Matthias för lånet av takupphägning!Dock får jag ej T5 att fungera! Någon som vet vad det kan vara för fel? Citera
Axxe Postat 29 augusti 2015 Postat 29 augusti 2015 Fasen vad kul Är det alla T5? Går det manuellt att köra kanalerna indv? Tänkte så du kan utesluta något trasigt rör ifall de går i serie på något sätt? Citera
Johan Postat 29 augusti 2015 Författare Postat 29 augusti 2015 Fasen vad kul Är det alla T5? Går det manuellt att köra kanalerna indv? Tänkte så du kan utesluta något trasigt rör ifall de går i serie på något sätt?Kan det vara så!? Att ett rör trasigt då funkar inga, de ligger mjukvarumässigt på 4 olika kanaler vad tror du Ronnie ? Citera
Axxe Postat 29 augusti 2015 Postat 29 augusti 2015 Kan det vara så!? Att ett rör trasigt då funkar inga, de ligger mjukvarumässigt på 4 olika kanaler vad tror du Ronnie ?Var bara en tanke, att de hårdvarumässigt är i serie på något sätt. Men om du kan köra de individuellt var för sig via mjukvara så är det någon sorts paralellkoppling, dock kanske med gemensam jord el dyl som gör att inget rör lyser, kan vara en kass glimmtändare också iof. Nu vet jag inte hur PS rampen är konstruerad, bara tänker högt. Citera
Johan Postat 29 augusti 2015 Författare Postat 29 augusti 2015 Var bara en tanke, att de hårdvarumässigt är i serie på något sätt. Men om du kan köra de individuellt var för sig via mjukvara så är det någon sorts paralellkoppling, dock kanske med gemensam jord el dyl som gör att inget rör lyser, kan vara en kass glimmtändare också iof. Nu vet jag inte hur PS rampen är konstruerad, bara tänker högt.Jo får fortsätta att läsa på om detta , tyvärr så är PS manualer utformade bara på mjukvara!svårt att hitta ngn info!någon som vet därute! Citera
wrang Postat 29 augusti 2015 Postat 29 augusti 2015 Var bara en tanke, att de hårdvarumässigt är i serie på något sätt. Men om du kan köra de individuellt var för sig via mjukvara så är det någon sorts paralellkoppling, dock kanske med gemensam jord el dyl som gör att inget rör lyser, kan vara en kass glimmtändare också iof. Nu vet jag inte hur PS rampen är konstruerad, bara tänker högt.T5 har ingen glimtändare utan körs elektronisk.---—~~~~~~~,Testa med att köra dina t5 rör i en annan ramp är ett trasigt så lyser ingen alls. Citera
Johan Postat 29 augusti 2015 Författare Postat 29 augusti 2015 Cirrhilabrus scottum red patch Den vackraste wrassen/dvärgpapegojfisk som finns (enligt författaren själv )!!!fick äntligen tag på en tack vare Jörgen på aquawearhouse Citera
Johan Postat 10 september 2015 Författare Postat 10 september 2015 Grymme rampen !!!!Nu har den börja göra underverk i karet Citera
Skafar Postat 10 september 2015 Postat 10 september 2015 Hej. jag kan koppla ur ett eller flera T-5 rör utan att de andra slocknar. Snyggt kar! Mvh //Micke Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.