Andreas_Lindholm Postat 25 augusti 2015 Postat 25 augusti 2015 Undrar om det fungerar att blanda balling light produkterna med kranvatten? Mvh ante Citera
Johan Postat 25 augusti 2015 Postat 25 augusti 2015 Svaret på frågan är JA!MEN rekommenderas inte!varför spola i en massa kranvatten i akvariet?! Citera
Andreas_Lindholm Postat 25 augusti 2015 Författare Postat 25 augusti 2015 Johan. Kan du utveckla ditt svar. Löser sig produkterna dåligt? Blir det oönskade fällningar?mvh ante Citera
Rameau Postat 25 augusti 2015 Postat 25 augusti 2015 Använder du RO- vatten till vattenbyten samt vid ersättning av dunstat vatten så känns det verkligen onödigt att ha i vanligt vatten via balling, använder du däremot kranvatten till allt annat så kör på.Kan aldrig tänka mig att salterna löser sig olika bra i RO-vatten eller kranvatten. Dock kan temperaturen på vattnet påverka hur bra det löser sig. Citera
Andreas_Lindholm Postat 25 augusti 2015 Författare Postat 25 augusti 2015 Rameau.Jag använder kranvatten till allt, har gjort det i 3 år nu. Har ett fint blandrev. Ok, tempen är bra att hålla koll på i balling dunkarna.mvh ante Citera
Johan Postat 25 augusti 2015 Postat 25 augusti 2015 Rameau.Jag använder kranvatten till allt, har gjort det i 3 år nu. Har ett fint blandrev. Ok, tempen är bra att hålla koll på i balling dunkarna.mvh anteRameau skrev det jag tänkte skriva!men om du kör kranvatten i allt !är det bara att blanda balling med kranvatten!tips när du blandar kh är att hälla i 3l vatten i dunken först ,sedan brukar jag koka 1l med vattenkokare och hälla i sedan ner med pulver och B1 skruva igen och skaka.upplever att det löser sig bättre då Citera
Andreas_Lindholm Postat 25 augusti 2015 Författare Postat 25 augusti 2015 Johan. Tack bra tips!mvh ante Citera
DaTrucka Postat 26 augusti 2015 Postat 26 augusti 2015 Ett potentiellt problem.Oftast finns det en del kalcium, karbonater och annat gott i kranvatten.Som alla vet så fäller det om ca och kh blandas i samma dunk. Prova först.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.