Gå till innehåll

Uppsala träff?


Halogen

Rekommenderade inlägg

Ja, man kanske skulle hänga på någon gång. När/var/hur får man info om träffarna?

/ Hälsningar Pär

Vi brukar ju skriva här på forumet Stockholms saltförening när nån e sugen på träff. Vi e ett gäng på typ 10st som har åkt runt till varandra för att titta på varandras burkar bara.Snacka lite skit byta kunskaper och ide med varandra bara! Alla har ju olika förutsättningar och olika mål med sin burk så det e väldigt kul att se hur vissa har löst saker och ting . Senast nu i helgen va vi hos Janne och tittade på hans stora korall burk som han även kör med Zeovit.Mycket Fin burk med även otroligt fina stora kejsare... Sen kan man prata med Gabbi på Akvarielagret och sätta upp sig på mail lista så kan man få reda på det den vägen..

Mvh Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha... där ser man hur dåligt orienterad jag är utanför centrala Uppsala. Då befinner jag mig ju t.om inom cykelavstånd. Bor i närheten av vaksala torg. Lär dock bli bil till besöket ändå, för det börjar bli kallt ;) Slänger iväg ett mail imorgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hej,

Jag vet inte vad är det är för status på detta. Det finns några intresserade men dom flesta verkar vara i uppstartsfasen. Jag har en enkel tank utan sump, så jag vet inte om det finns något intresse för detta.

Annars är det nog Stockholmsträffarna som gäller.

/ Hälsningar Pär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte heller hur stor aktiviteten är. Vill dock hänga på om det blir mer aktivitet. Jag har redan kontakt med dig Pär samt Calle och Patric som är aktiva i Stockholm vilket gör att jag hoppas kunna hänga på nästa gång.

Vad tyckte du om Calles akvarium när ni var där och tittade? Själv tycker jag det är skitsnyggt och ser dessutom mycket verklighetstroget ut. Har i och för sig inte kollat om fiska osv lever tillsamans i verkligheten!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Sillen,

Jo, det är verkligen kanonsnyggt! Den ligger i annan division än vad man själv har....samtidigt så måste jag kontra och säga att jag är rätt nöjd med min tank, i all sin enkelhet. Jag är själv lite såld på att få det enkla att fungera, utan att lägga ner alltför mycket pengar. Det är ju alltid en prioriteringsfråga.

wooow

/ Hälsningar Pär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försöker också håll ner kostnaderna. Samtidigt så får man inte snåla för mycket heller. Jag köpte ju hbmannens kar och möber och ska starta igång nått på det. Du gärna komma med kommentarer i denna tråden ( https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9700 ) även om jag har långt kvar innan det är i drift.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Jo, det är ett kanonköp du har gjort. Nu är det bara att fortsätta att bygga....det är den roligaste biten, att fundera och skissa och sedan se om det fungerar.

Jag håller på att skissa på en ny överdel som ska rymma lysrör, MH, UV och kanske även ett enkelt nitratfilter.

/ Hälsningar Pär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Tänkte ta upp detta med Uppsala träff igen.

Finns det dågot större intresse för någon sådan?

Jag tycker resorna fram och tillbaka till Triton och Akvarieleasing börjar bli lite ensamma och tråkiga. Hur vore det med en samåkning och sedan träff på eftermidaggen/kvällen?

Jag åker till Triton på ons (25juli), kanske någon dag senare beroede på när de får in leverans. Förmodligen åker jag vid ett tiden oc kommer tillbaka när jag fått nog.

Om någon är sugen på träff eller resan, eller begge detta datum kan ni skicka iväg ett mail till mig =-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...