Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag har haft en Coral Box D700 igång i snart 2 veckor nu och har lite frågor till nån som kör denna modellen.

Motorljudet låter ganska högt (jag hör det 2 rum bort och då kör jag ändå på nivå 3 bara,det blir knappt någon skillnad om jag lyfter upp skummaren 1cm från botten så det är inte vibrationer som fortplantar sig i sumpen)

Jag plockade isär skummaren och försökte kolla om det satt nånting i motorn men jag kunde inte se något.

Igår började det komma nåt väsande ljud, det visade sig vara insuget i luddämparen som drar in luft så det låter som en liten jetmotor, är detta nåt som försvinner el ska man försöka bygga på ytterligare ljuddämpare på dom 2 insugsrören?

Postat

Låter väldigt konstigt. Kolla så att det inte sitter skräp, sniglar eller dylikt i impellern mellan plastpinnarna.

Ljuddämparen ska inte låta alls, kollat så att det inte är trångt i insugsröret av saltkristaller eller liknande?

Plocka isär exakt hela skummaren och rengör med en tandborste t.ex. Min skummare var i princip helt ljudlös på nivå 3 (som jag i princip alltid körde på).

Postat

Måste ju vara nått fel på pumpen, jag har en Coralbox d500 och den är helt tyst på läge 7 av 8, kör jag den på fullt så hörs den lite om jag har skåpdörren öppen, har dock en mindre pump (dc2000) än vad du har i d700, men dc3000 som du har i din skummare har jag som retur pump och den är helt tyst upp till steg 6 av 8.

Postat

Nu hörs ju dock impellern lite mer i skummaren än med den som sitter i returpumpsvarianten.

Men absolut, något är ju på tok om den lever om så mycket på steg 3.

Köpt den från Fish-street? Oavsett, kontakta butik och reklamera.

Postat

Nu har det gått ett par dagar till och nivån har gått ner, på 3an låter det knappt nånting med dörrarna stängda och på full fart låter det ialla fall klart mindre än förra veckan.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...