Nagg Postat 21 september 2015 Postat 21 september 2015 Hallå !är det någon som vet om man behöver en extern 24volts adapter till aquamedic sunrise control när man kör den på oceanled light armaturer? Jag har kablarna man ska koppla till ocean led light armaturen 2st , en för varje armatur. Manualen är minst sagt knapphändig när det gäller detta. Provade att koppla in den på usb kabeln som medföjde till datorn men inget händer då heller.hälsningarstefan Citera
stigigemla Postat 21 september 2015 Postat 21 september 2015 På sidan 9 börjar bruksanvisningen på engelska och på sidan 16 är det en bild på hur den skall kopplas in.http://www.aqua-medic.de/manuals/sunrise%20Control%20D%20ENG%20%20F%20NL%20ES%20IT%20RUS_14373943110.pdf Citera
Conjor Postat 21 september 2015 Postat 21 september 2015 Ja det behövs. usb uttaget är endast för att föra över data filer Citera
Conjor Postat 21 september 2015 Postat 21 september 2015 Programvaran är för PC men den går enkelt att köras på MacMan hämtar Winebotel för Mac om jag nu stavar rätt det skall köras under inte installera det blir en Applikation av det sedanÄr det bara att köra Nice Citera
Nagg Postat 21 september 2015 Författare Postat 21 september 2015 Det stämmer stig, om man om jag förstår rätt har Aquareef LED, jag har ocean led light med andra kablar som också ska passa men det funkar inte. Conny vet du om vilken 24 volts adapter som helst funkar, är lite rädd att jag ska bränna den om polerna blir felvända . Testade med en annan aquamedic 24 voltare och då funkade den men texten var upp och ned på sunrise controlern. Citera
Conjor Postat 22 september 2015 Postat 22 september 2015 Det skall vara 24 Volt 1,5 amper och pluss på mitt stiftet ( på nätdelens baksida finns en symbol som visar anslutningsproppens polaritet ) efter som du prövatmed en från aquamedic så är det ju rätt.Den fasta kabeln från Sunricekontrollern bör väl också kopplas in mot ramperna om det inte händer något så är polariteten fel.Sedan styrkabeln den med hörlurs kontakt på skall sitta i uttaget längst till vänster för första rampen.Texten upp och ner låter konstigt uttagen neråt är den då upp och ner ? Citera
Conjor Postat 22 september 2015 Postat 22 september 2015 OBS om ramperna du har kräver mer än 1,5 Amper får du ha ett separat nätagrigattill dom det kan ju vara orsaken till att dom inte tänder.En sak till finns det körfilerpå Sunricekontrollern om inte så blir det ju ingen uppstart kolla med att koppla in den till en dator OBS nätagrigatet måste vara inkopplat för att komma åt den + USB Citera
Nagg Postat 22 september 2015 Författare Postat 22 september 2015 Kalas då ska jag börja exprimentera Citera
Nagg Postat 22 september 2015 Författare Postat 22 september 2015 Precis, fick den att funka , men displayen var upp och ner, därför jag undrade om polariteten . Tordes inte prova vända på polariteten ifall jag skulle ev bränna controllern . Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.