Zalt Postat 11 november 2015 Postat 11 november 2015 ← FiskarSaltvattensguiden»clownfiskar med rosa pluttar.SvaraGilla dettaZaltIdag, 19:17Hej. Min ena clown har haft 2 rosa pluttar vid vänster gäl som vuxit ut ungefär som bölder. Och sedan spred det sig till en plutt på högeraidan oxå. Hon verkar må bra och är pigg och äter men för ca 2 dagar sedan fick den lilla clownen oxå pluttar vid gälarna så nu undrar jag om någon vet vad det kan vara och om det är livshotande samt om det finns medicin elr något man kan göra? Googlat lite o fått fram nåt som ser ut som symtomen som heter lymphocystis men dock inte blivit klokare. Någon som vet vad det är? Mvh Johnny Citera
ormet Postat 12 november 2015 Postat 12 november 2015 En bild vore inte helt fel. Går det at skaka fram? 1 Citera
Zalt Postat 12 november 2015 Författare Postat 12 november 2015 Japp. Men vet inte hur man lägger in den dock? Citera
ormet Postat 12 november 2015 Postat 12 november 2015 När du skriver ett inlägg så finns det en grå knapp längst ner till höger som heter "Använd full editor". Då kan du bifoga filer. 1 Citera
Zalt Postat 12 november 2015 Författare Postat 12 november 2015 Ursäkta mobilbilden. Hoppas ni ser något iaf. Svamp på ryggen men det är dom rosa bölderna vid gälen jag undrar över. Citera
ormet Postat 15 november 2015 Postat 15 november 2015 Uj, aldrig sett eller hört talas om. Dela gärna med dig om du hittar något om det. Citera
Zalt Postat 15 november 2015 Författare Postat 15 november 2015 Får jag reda på nåt så säger jag till! Citera
stigigemla Postat 15 november 2015 Postat 15 november 2015 Jag har hittat två tänkbara orsaker.Det ena är svampangrepp.Den andra heter Uronema marinum.Båda är upportonistiska organismer som kan leva på t.ex foderrester. Men försvagade och skadade fiskar kan också bli angripna. Citera
Zalt Postat 15 november 2015 Författare Postat 15 november 2015 Okej går över av sig självt verkar det som. Har börjat lugna sig lite nu. Så hoppas inte det sprider sig mer nu elr växer mer. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.