Richard_22 Postat 18 november 2015 Postat 18 november 2015 Hej!Har Tunze skummare 9001 och den funkar väldigt bra, men nu är det så att fästet till den har gått sönder. Det är två små plastpiggar som sitter fast i en magnet, men piggarna har gått av. Någon annan som har erfarenhet av detta? Har kikat runt efter reservdelar men hittar ingenting, vet inte hur jag ska sätta fast den. Har försökt med fiskelina och klädnypa. Något tips? Vill inte köpa ny skummare för 1000 spänn :/Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
bjomat Postat 18 november 2015 Postat 18 november 2015 Hejsan Kolla om du kan hitta reservdelar här: https://www.tunze.com/fileadmin/gebrauchsanleitungen/x9001.8888.pdf Din lokala handlare borde isåfall kunna få hem det till dig ganska omgående. Lycka till Citera
Richard_22 Postat 18 november 2015 Författare Postat 18 november 2015 Tack för länken! Har ju manualen själv, kom inte på att reservdelarna fanns där... Ska höra med Arken Zoo imorgon Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 19 november 2015 Författare Postat 19 november 2015 Skulle kanske också funka Citera
Hansen898 Postat 20 november 2015 Postat 20 november 2015 Jag körde superlim på min samma problemSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 20 november 2015 Författare Postat 20 november 2015 Vi fixade det på ett enkelt vis genom att vända på fästet så att den avbrutna piggen var nedåt istället för uppåt. På det viset vickar den inte utåt. Tack för tipsen! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.